- Timon22 april 2022 om 22:37
Goedenavond, ik heb precies hetzelfde als al veel omschreven is: af en toe warmte vlagen aan de zijkant van mijn rechterkuit. Geen pijn, alleen gevoel van warmte. Houdt een paar seconden of nog minder aan en verdwijnt weer. Heel bijzonder. Ook last van rug/nek/shouders waarvoor ik binnenkort naar fysio wil gaan.
cruimel6 september 2022 om 20:54Nog steeds niemand met een diagnose ? Ik heb hetzelfde probleem op 1 plek in mijn linker kuit. Kwam met zoeken op dit forum terecht. Eg benieuwd!
ReagerenJohn (moderator)
6 september 2022 om 20:57Ipv wachten of iemand met een diagnose komt die misschoen heel ergens anders over gaat, zou je ook gewoon naar de huisarts kunnen gaan
ReagerenCruimel6 september 2022 om 21:00Dat begrijp ik en zal ik ook zeker doen als het aanhoud. Ik ervaar dit pas enkele dagen en zie hier dat er blijkbaar veel mensen last van hebben. Dus het leek mij wel handig om te vragen of iemand al iets meer hierover wist.
ReagerenWilma palings6 december 2023 om 18:12Ik herken hetbook en heb hetctegen mijn arts verteld maar hij wistvook niet wat het zou kunnen zijn….ik zelf dacht dat het met een te joog cholesterolgehalte te maken had..zou graag willen weten wat het is..zou een neuroloog het mss weten?
ReagerenWilma palings6 december 2023 om 18:14Zou een neuroloog hier iets meer van weten…ik heb het ok al heel lang en maak me soms zorgen
ReagerenHan29 oktober 2024 om 16:00Hier precies hetzelfde
ReagerenOlivier18 november 2024 om 21:23Heb sinds 3 dagen geleden hetzelfde, linkse kuit boven de enkel, enkele seconden een warme gloed en daarna weer weg, huisarts wist het ook niet meteen, trombose zou anders aanvoelen (opzwellen, rode plek en pijn) moest de warmte aanhouden of been opzwellen, dan moest ik terug. Heb sinds 2013 hernia onderrug, maar nooit zulk iets gehad met die warmte, heb ook wel een forse labrumscheur in linkse heup, maar zou niet inzien dat dit er iets mee te make heeft..
Reageren
Ik hou het wat in de gaten naar verergering..Sandra 38 jaar23 november 2024 om 13:18Goedemorgen, ik heb het ook sinds een paar weken. Ik ben verder gezond en sport dus geen idee of het ernstig is of niet maar wel gek die warme plekken, inderdaad alsof je tegen een kachel aan hebt gestaan. Ik heb het in onderbenen vooral. Nog steeds niemand een verklaring? Mvg
ReagerenPuck, 50 jaar9 december 2024 om 12:02He, he, ik ben blij dat ik lees dat meer mensen deze gekke sensatie hebben!
Mijn ervaring en gedachten:
– Sinds een paar dagen heb ik een warm plekje in mijn linker lies.
– Grootte van de plek: een cirkel van 8-10cm in doorsnee.
– Het wordt soms héél warm, niet vervelend, vooral apart.
– Het brandt niet, het jeukt niet, het doet geen pijn.
– Het komt en het gaat, soms een paar keer achter elkaar.
– Ik merk het denk ik een keer of 10-20 per dag op.
– Houding, inspanning, moeheid lijken geen invloed te hebben, het komt bijvoorbeeld ook midden in de nacht.Gedachten: Sinds een aantal jaar zit ik flink in de overgang (met tal van klachten, alles behalve de opvliegers). Ik gebruik hormonen tegen de depressie die de overgang veroorzaakte. Misschien is dit weer zo’n klachtje wat bij de overgang hoort of is het een reactie op de hormonen. Ook dacht ik aan een lymfeklier, maar dat lijkt me niet opgaan voor de warme plekken op de kuit. De suggestie dat het een niet helemaal juiste boodschap van een zenuw kan zijn vind ik wel logisch klinken. Dat zou wellicht op suikerziekte kunnen wijzen…? Wat ik niet heb en dat wil ik echt niet ontwikkelen. Kortom, ik maak me (nog) geen zorgen, maar ik hou het in de gaten. Het is wel zo opvallend dat je erover na gaat denken, want het valt gewoon nogal op.
@Moderator: Natuurlijk is de huisarts de juiste plek als je je zorgen maakt. Deze tijdelijke warmtegloed is alleen maar zo klein en zonder pijn, dat het fijn is om over te lezen. Ik ga er (nog) niet mee naar de huisarts, maar ben wel blij te lezen dat er meer mensen zijn met zulke gekke ervaringen.
ReagerenAnouk15 februari 2025 om 15:32Hallo allemaal,
Reageren
Jeetje… We hebben allemaal dezelfde ervaring, maar nog niemand heeft een diagnose geschreven…
Ik heb een warme plek op mijn rechter kuit, voelt alsof er warm water over mijn broek loopt. Verder heb ik het laatste half jaar veel stil gezeten (gebroken enkel van linker been) en door het vele zitten ook last van mijn rug. Daarvoor was ik best sportief (hiken, watersport etc).
Verder zit ik ook midden in mijn menopause (nu een half jaar niet meer ongesteld), dat was ook door iemand anders hierboven genoemd (hormonen)?
Hoop nog eens terug te lezen en dat er dan een verklaring bij staat.
Fijne dag!Marsh12 maart 2025 om 20:14Echt vreemd ook ik heb het al een week lang een warm gevoel in mn rechter kuit en ook alsof mn kuit tegen een warm kachel tegen aan zit. Ook helemaal geen pijn. Weet iemand als iets
ReagerenIngrid5 januari 2026 om 09:49Ook ik voel deze warme gloed elke dag verschillende keren in mijn rechter kuit . Vooral telkens na het rechtstaan . Ik heb het aan de huisarts gemeld . Ze zei ,dat zijn waarschijnlijk de inwendige aders die uw bloed naar omhoog stuwen ,met de doorbloeding te maken . Ze had het nog van verschillende patiënten gehoord . Indien het been niet dik ,rood ,warm enz is zag zij nog geen reden tot nazicht .
Reageren
Zelf blijf ik het opvolgen en ga het ook nog eens bij mijn kinesist navragen .