Zoeken Vraag het forum

Gebroken Vinger

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Thomas De Kerf

[size=4][/size] Ik heb onlangs een gebroken vinger gekregen nadat ik een basketbal tegen mijn pink kreeg. Ik heb daar omtrend een vraag. : Kan ik nog sporten zoals met een basketbal spelen met een speciaal verband , dat de gebroken vinger inpakt ?
    Graag reactie. Want ik moet het tegen nu dinsdag weten want dan heb ik turnles . Alvast dank.

4 reacties
    Reageren
    Anoniem

Dit is afhankelijk van de fractuur.

Reageren
    Thomas De Kerf

[b]Anoniem schrijft:[/b]
    [quote]Dit is afhankelijk van de fractuur.[/quote]
    REDELIJK ERG GEBROKEN / KAN DIT ?

Reageren
    Marc

Het lijkt mij niet verstandig omdat deze breuk de integriteit van de hand sterk verzwakt. Er zouden hierdoor ernstiger ongelukken kunnen ontstaan tijdens het turnen, en bovendien kan de fractuur in ernst toenemen waardoor de behandeling minder eenvoudig kan worden (operatie).
    Als er echt een noodzaak is, is het wel mogelijk een pijnstillende injectie te gebruiken en een speciale brace te dragen. Maar eerlijk gezegd lijkt mij dit voor een hobby als turnen helemaal niet gewenst, en een veel te groot risico.

Reageren
    Thomas De Kerf

Hierbij wil ik de mensen die mij geholpen hebben bedanken : Marc en “Anoniem” nog eens dank u . En wat de turnles betreft, : die zal voor een tijdje moeten wachten

Reageren
Reageer op: Gebroken Vinger
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.