- Arend4 februari 2010 om 22:05
… en ik heb ze niet zo geverfd om Nederland aan te moedigen. Ik heb altijd normale tenen gehad, sinds kort opeens blauwe nagels, rode opgezwollen tenen en witte schimmel.
Ik weet van alles wat het is, die rode opgezwollen tenen heb ik opgezocht en schijnen ‘wintertenen’ te zijn of iets wat erop lijkt. Die blauwe tenen komen door optillen van de nagels, ze zitten ook allemaal erg los moet ik zeggen en zijn wel kortgeknipt. En die schimmel is gewoon zwemmerseczeem. Mijn voeten zien er opeens niet uit.
Is er enig verband tussen deze klachten? Een aandoening die dit kan veroorzaken? Heb een kennis gehad die opeens blauwe tenen kreeg en dat bleek bij hem op alvleesklierkanker te wijzen.3 reactiesReagerenSander8 februari 2010 om 00:37Een combinatie die misschien een gevolg kan zijn van diabetes. Heeft de huisarts jouw bloedsuikerwaarde al eens getest? Hoe is het gevoel in je tenen?
ReagerenArend8 februari 2010 om 17:30Hallo, het gevoel in mijn tenen is eigenlijk normaal. Ik heb nooit het idee gehad diabetes te hebben, en ik kan me ook niet herinneren dat de dokter het heeft getest. dit is de uitslag van een online vragenlijstje:
Score:
U heeft enkele specifieke kenmerken die behoren bij Diabetes. Gezien uw antwoorden op de vragen raden wij u toch aan uw huisarts te raadplegen.Ik ben wel jong(18), hardloop bijna elke dag en eet gezond. Dan is het toch erg onwaarschijnlijk?
ReagerenAnoniem8 februari 2010 om 18:02Type 1 is bij kinderen en jongeren veruit de meest voorkomende vorm. De meeste gevallen van type-1 ontstaan door de auto-immuundestructie die vaak al vroeg begint; er zijn gevallen waarbij deze vorm zich al openbaart in het tweede levensjaar. Het is echter ook mogelijk dat dit pas na de leeftijd van 25 jaar het geval is; men spreekt dan van LADA’s, wat een afkorting is van Latente Auto-immune Diabetes bij Volwassenen, of in het Engels Latent Auto-immune Diabetes in Adults.
Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Diabetes_mellitus
Reageren