Zoeken Vraag het forum

Duimtopje gehecht – zwarte huid

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • naam niet nodig

Twee weken geleden heb ik met een broodmes in mijn duimtop gesneden.

Snee van twee cm lang over de breedte, vanaf de bovenkant naar beneden zeker 1 centimeter diep. Ben direct naar de SEH gegaan en twee uur later zaten er 4 hechtingen in. Ook hebben ze wat weefsel moeten wegsnijden en er was veel bloed (gestold) in de wond.

Heb twee dagen enorme pijn gehad (brandend gevoel, stekend gevoel en kramp in mijn gehele hand). Na verschonen van het verband werd dit minder (zat waarschijnlijk te strak).

Na 8 dagen zijn de hechtingen eruit gehaald bij de chirurgie-afdeling van het ZH, door een co-assistente. Had het idee dat ze dit niet vaak had gedaan, en ze wist niet goed hoe ze de wond moest schoonmaken. De wond was rood/zwart en we dachten beiden dat het gestold bloed was: “dat slijt er vanzelf wel af”. Een arts kwam nog heel even kijken en vertelde dat mijn duimtop nog wel een half jaar gevoelloos kan zijn. We spreken af dat ze mij twee weken later zullen bellen hoe het gaat (dat zal dus nu volgende week zijn..). Ik haal bij de gipskamer nog een duimspalkje en rij naar huis.

Vandaag zijn de hechtingen er een week uit. Wat mij nu zorgen baart is dat mijn duimtop zwart en hard is: het lijkt een beetje dood (necrose?). Het doet geen pijn. Het is eerder gevoelloos. Sinds gisteren zit er ook een bobbeltje; het lijkt een soort onderhuidse blaar. Dit is wel gevoelig.

Kan dit kwaad, of is dit normaal bij een dergelijke verwonding? Loop ik een risico als ik nog een week wacht op het telefoontje?

2 reacties
    Reageren
    naam niet nodig

Plaatjes:
    [blockquote]BBCode you used is not allowed.[/blockquote]
    [blockquote]BBCode you used is not allowed.[/blockquote]

Reageren
    John (moderator)

Ga hiermee naar de chirurg terug. Het kijkt erop dat het topje toch afsterft

Reageren
Reageer op: Duimtopje gehecht – zwarte huid
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.