- Anoniem17 juni 2016 om 09:07
k ben nu 14 weken zwanger en Ik heb sinds enkele weken een redelijk grote rode plek op mijn borst, de plek voelt aan alsof de huid verbrand(is niet zo).
Vorig jaar is mastopathie vastgesteld en sinds de zwangerschap is dit veel erger geworden en ben dus aln2 keer bij de dokter geweest dat ik pijn in mijn borst heb maar die adviseerd veel paracetamol slikken, maar nu met die plek erbij wil ik eigenlijk niet weer naar de dokter en hoop ik dat iemand dit herkent als horende bij mastopathie en niet bij borstkanker
Voel me nu erg onzeker1 reactieReagerenJohn (moderator)
17 juni 2016 om 09:20Borstkanker uit zich niet met rode pijnlijke plekken op de borst. Dat past toch eerder bij mastopathie. De zwangerschap kan ervoor zorgen dat je meer last en klachten krijgt van de mastopathie.
[quote]maar nu met die plek erbij wil ik eigenlijk niet weer naar de dokter en hoop ik dat iemand dit herkent als horende bij mastopathie en niet bij borstkanker[/quote] Een beetje krom is dit wel: je maakt je zorgen om een ernstige aandoening, bent er ongerust over, maar wilt niet naar de dokter…..Je zou toch verwachten dat je dan juist naar de dokter zou gaan.
Reageren