Zoeken Vraag het forum

ingedrukte tepel

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • rooomy

Hallo!

Ik ben een meisje van 17 jaar en ik heb bij mijn rechterborst een ingedrukt tepel. En hij gaat er echt nooit uit. Het is erg beschamend maar ik heb het al jaren. Als ik hem er met moeite bijvoorbeeld toch een beetje uit kan krijgen, is die wel heel klein en niet zo uit stekend naar voren als de andere. Ook is die wat gevoeliger dan die ander.

Moet ik hier mee naar de dokter gaan, of is het niet heel erg?

Liefs,

9 reacties
    Reageren
    brenda A

het is niet erg, maar voor jou vervelend. komt bij meer vrouwen voor.
    ga er even mee naar de huisarts, als het gewoon iets onschuldigs is, kun je misschien iets met een “Niplette” proberen, dat schijnt te kunnen helpen.
    google maar eens.
    succes, Brenda

Reageren
    Sandra

Dat had ik ook! Ik ben nu 43. Ik heb het toen gewoon geaccepteerd omdat het nu eenmaal zo is. Hij was ook iets kleiner dan die andere. Het leek of ie in de groei een beetje achter gebleven was. Toen ik zwanger was, was mijn enige onrust of ik met die tepel wel borstvoeding kon geven. De gynicoloog zei van wel omdat er speciale tepelhoedjes voor zijn. Maar ik was zeer verbaasd en blij dat juist door de borstvoeding (zonder tepelhoedje) mijn tepel er letterlijk uitgezogen is. Dit is echt waar! En sindsdien heb ik een normale tepel zoals de andere borst. Niet voor schamen meid. Elke vrouw heeft wel weer iets anders. Ja toch?

Reageren
    rooomy

haha ja inderdaad! Maar toch is het een beetje geschamend! Maar gelukkig is t dus niks ergs, dankjullie wel:)

Reageren
    Maaike

Ik vind de laatste conclusie te voorbarig want als de tepels altijd zonder deukje zijn geweest en er dus de laatste tijd een verandering is opgetreden zodat er nu sprake is van een deukje en waarvoor geen verklaring bekend is, dan kan het wel degelijk een teken zijn van veranderingen in de borst die door een arts dienen te worden gecontroleerd. Er is dus een verschil tussen of je altijd al deukjes had en of deze zijn ontstaan, later.

Reageren
    Anoniem
    Anoniem
    Mij

Heee! Ik ben bijna 18 jaar en heb precies hetzelfde probleem, ik heb het alleen aan beide borsten. Ik vind het zelf ook erg vervelend maar mijn vriend stoort zich er niet aan. Zit er nu erg over te twijfelen of ik dat Niplette ga proberen.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Reageren
    ikke

kan ingedrukte tepel komen van GSM aan die borst te dragen?

Reageren
    Olga

Dat zou kunnen. Daar kom je achter als je je GSM een paar maanden niet daar draagt.

Reageren
Reageer op: ingedrukte tepel
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.