- rooomy25 januari 2011 om 09:52
Hallo!
Ik ben een meisje van 17 jaar en ik heb bij mijn rechterborst een ingedrukt tepel. En hij gaat er echt nooit uit. Het is erg beschamend maar ik heb het al jaren. Als ik hem er met moeite bijvoorbeeld toch een beetje uit kan krijgen, is die wel heel klein en niet zo uit stekend naar voren als de andere. Ook is die wat gevoeliger dan die ander.
Moet ik hier mee naar de dokter gaan, of is het niet heel erg?
Liefs,
9 reactiesReagerenbrenda A25 januari 2011 om 10:36het is niet erg, maar voor jou vervelend. komt bij meer vrouwen voor.
Reageren
ga er even mee naar de huisarts, als het gewoon iets onschuldigs is, kun je misschien iets met een “Niplette” proberen, dat schijnt te kunnen helpen.
google maar eens.
succes, BrendaSandra25 januari 2011 om 10:53Dat had ik ook! Ik ben nu 43. Ik heb het toen gewoon geaccepteerd omdat het nu eenmaal zo is. Hij was ook iets kleiner dan die andere. Het leek of ie in de groei een beetje achter gebleven was. Toen ik zwanger was, was mijn enige onrust of ik met die tepel wel borstvoeding kon geven. De gynicoloog zei van wel omdat er speciale tepelhoedjes voor zijn. Maar ik was zeer verbaasd en blij dat juist door de borstvoeding (zonder tepelhoedje) mijn tepel er letterlijk uitgezogen is. Dit is echt waar! En sindsdien heb ik een normale tepel zoals de andere borst. Niet voor schamen meid. Elke vrouw heeft wel weer iets anders. Ja toch?
Reagerenrooomy25 januari 2011 om 10:55haha ja inderdaad! Maar toch is het een beetje geschamend! Maar gelukkig is t dus niks ergs, dankjullie wel:)
ReagerenMaaike25 januari 2011 om 12:32Ik vind de laatste conclusie te voorbarig want als de tepels altijd zonder deukje zijn geweest en er dus de laatste tijd een verandering is opgetreden zodat er nu sprake is van een deukje en waarvoor geen verklaring bekend is, dan kan het wel degelijk een teken zijn van veranderingen in de borst die door een arts dienen te worden gecontroleerd. Er is dus een verschil tussen of je altijd al deukjes had en of deze zijn ontstaan, later.
ReagerenAnoniem25 januari 2011 om 12:34Lees de patiëntenfolder van het Nederlands Huisartsen Genootschap over:
Veranderingen aan uw borst(en)
http://nhg.artsennet.nl/kenniscentrum/k_voorlichting/NHGPatientenbrieven/NHGPatientenbrief/Veranderingenaanuwborsten.htmZelfonderzoek van de borsten
Reageren
http://nhg.artsennet.nl/kenniscentrum/k_voorlichting/NHGPatientenbrieven/NHGPatientenbrief/Zelfonderzoekvandeborsten.htmAnoniem25 januari 2011 om 12:39Mij26 mei 2012 om 17:04Heee! Ik ben bijna 18 jaar en heb precies hetzelfde probleem, ik heb het alleen aan beide borsten. Ik vind het zelf ook erg vervelend maar mijn vriend stoort zich er niet aan. Zit er nu erg over te twijfelen of ik dat Niplette ga proberen.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Reagerenikke30 augustus 2012 om 11:17kan ingedrukte tepel komen van GSM aan die borst te dragen?
ReagerenOlga6 september 2012 om 08:49Dat zou kunnen. Daar kom je achter als je je GSM een paar maanden niet daar draagt.
Reageren