Zoeken Vraag het forum

Iemand ervaring met deukje in borst? Verhalen met positieve uitkomst?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Emma

Hallo,

Ik ben bij mijn huisarts op controle geweest vanwege een deuk/ gleufje in de huid van mijn borst. De huisarts kon verder niets bijzonders voelen, maar stuurde me voor de zekerheid door naar het ziekenhuis. Het deukje zit ook in een gebied met veel striae. Als je googelt..zie je eigenlijk alleen maar slechte verhalen. Sterker nog niet 1 is positief. Mijn dokter zelf zei dat het van alles kan zijn, dus ook iets onschuldigs. Hij dacht ook aan mogelijk wat littekenvorming door de striae, of een verkleefde cyste. Omdat hij niet meteen bij het onderzoek iets anders heeft opgemerkt, was hij niet erg verontrust hierover. Maar ik inmiddels wel door alle verhalen en teksten op internet. De vraag is, zijn er ook verhalen bekend waarbij een deukje in de borst wel iets onschuldigs was?

16 reacties
    Reageren
    Emma

Niemand? Is er iemand die de vraag kan beantwoorden of het mogelijk is dat deze afwijking ook een onschuldige oorzaak kan hebben?

Reageren
    Suzan

Er delen hier op het forum niet veel mensen positieve ervaringen,omdat de meeste vragenstellers zelf van het ergste uitgaan pmdat ze vaak angst voor ernstigeaandoeningenhebben,dus dat je hier geen positieve verhalen leest,is niet bepaald een goede graadmeter…..

Je huisarts heeft toch gezegd dat het waarschijnlijk onschuldig is?
    Die heeft je onderzocht en aan de hand daarvan een diagnose gesteld.
    Dan is het niet handig te gaan Googlen,want Google schotelt je vaak de meest ernstige dingen voor.
    En als je dan nog even verder zoekt,breidt hij die zoekopdracht uit met nog ergere gevallen.
    Je huisarts heeft je vraag al beantwoord: volgens hem/haar kan het iets onschuldigs zijn.
    Dat is relevante informatie uit de eerste hand.
    En dus een stuk betrouwbaarder dan de horror verhalen op internet.
    Want happy endings zijn helaas niet interessant genoeg om uitgebreid over te schrijven en zul je vrijwel niet tegenkomen

Reageren
    Emma

Dank voor deze reactie! Het is zo gek hoe je iets van een arts kan horen en je dan vervolgens toch gek laat maken door het internet. Door het internet lijkt het op den duur alsof er geen goede afloop mogelijk is. Ik zat vast in een fuik.

Reageren
    Suzan

Snap ik wel hoor!
    Heb het zelf ook gehad na een blessure.
    Maar inmiddels heb ik toch geleerd meer vertrouwen in echte dokters te hebben dan in dokter Google 😉

Reageren
    Anoniem

He!

Ik had dit bij mijn linkerborst. Begin vorig jaar las ik een artikel dat een deukje ook een teken van borstkanker kon zijn. Ik heb zelf grote borsten dus ging ik meteen voor de spiegel staan en inderdaad, je ziet het niet in de avond ofzo maar ik zag meteen een soort van lange gleufje aan de zijkant van mijn borst. Ik meteen googlen en stond al met één been in het graf. Gelukkig heb ik alle moed verzamend en naar de huisarts geweest. Die voelde zelf niks, en zag met behulp van wat licht ook de gleuf. Voor mijn gemoedsrust toch een mammo laten maken en niks aan hand gelukkig!

Ik heb precies in jou schoenen gestaan en zocht echt het internet af naar postieve verhalen. Ik hoop daarom dat ik je hierbij kan gerust stellen dat het niet direct iets ernstigs hoeft te zijn. Vertrouw je het niet? Ga dan naar je dokter en laat een mammo maken. Is zo gebeurd, maar dan ben je wel gerust gesteld!

Sterkte

Reageren
    Emma

Dank voor je reactie! Lief, dankjewel! Ik heb morgen een afspraak. Het lijkt net mijn verhaal ook. Bij bepaalde lichtval zie je het en als je je arm omhoog tilt is het een gleuf. In bepaald soort licht is het niet of nauwelijks te zien. En ja inderdaad je leest alleen maar dat een deuk nauwelijks goed nieuws is. Erg naar! Dank nogmaals voor je reactie!

Reageren
    Gaby

Ik heb precies het zelfde die van mij is alleen rond op me linker borst als ik me borst aanspang dan zie je het nog beter ik heb het ook op de rechter borst. De ene keer zit het er wel en de andere keer niet.

Reageren
    Daantje

Ik heb van mijzelf ook grote borsten. Nu heb ik zelf een lange deuk ondekt aan de zijkant van mijn linker borst. Als ik mijn armen omhoog doet is het weg en als mijn armen naar beneden hangen is het er weer

Help!

Reageren
    John (moderator)

Ga er dan mee naar de huisarts en laat ernaar kijken. Moeilijk om daar zo zonder onderzoek iets over te zeggen

Reageren
    M-J

Hallo Emma,
    Hierbij een positief bericht, want ik heb mogelijk een antwoord gevonden!

Sinds 15-06-2022 ben ook ik op zoek naar antwoord op de vraag:
    “Wat is die gleuf met harde strengetjes/knobbeltjes aan de bovenkant en de twee aan de zijkant van mijn linker borst?”
    Ben met spoed voor mammografie en echo gestuurd, maar daarbij werd niets gezien. Gelukkig, maar wat is het dan? Niemand had een antwoord, zelfs de arts die al 7 jaar dagelijks echo’s van borsten maakt, had dit nog nooit gezien. Ik was opgelucht dat er geen borstkanker was gezien en men zij mij geen zorgen te maken en mij erbij neer te leggen, maar dat kon ik niet, dus zocht ik zelf verder.

Echt nog geen uur geleden heb ik eindelijk een mogelijk antwoord gevonden, waarmee ik naar de huisarts ga, namelijk:

DE ZIEKTE VAN MONDOR

Het lijkt niets ergs te zijn en het gaat ook weer over, maar ik adviseer je toch dit aan je (huis)arts voor te leggen.

Bekijk onderstaande site maar eens, misschien is dit het antwoord op jouw vraag.

https://mens-en-gezondheid.nl/home/aandoeningen/ziekte-van-mondor-symptomen-oorzaken-en-behandeling/#Oorzaken_van_de_ziekte_van_Mondor

Groetjes en succes!
    M-J

Reageren
    Anoniem

Hoi allemaal!

Een paar dagen terug merkte ik een deukje in de onderkant van mijn borst op. Ik ben gaan googlen en inderdaad, 0 positieve berichten. Waarop ik naar de huisarts ben gegaan, die dacht dat het niks ergs was en voelde ook niks geks. Ter uitsluiting ben ik toch voor een echo doorgestuurd. Vandaag is de echo gemaakt en die was helemaal goed, er was niks geks op te zien!
    Dus echt niet elk deukje is meteen borstkanker :)! Wilde het toch graag even delen omdat ik zelf toen ook zo hard opzoek was naar een postief bericht.

Reageren
    Ankie

Ik lees net op dit forum bericht van Daantje.
    Is hier nog iets uitgekomen?
    Heb namelijk hetzelfde

Reageren
    Schana

De meeste dingen aan de borsten zijn onschuldig,
    Je bent doorverwezen naar het ziekenhuis waar ze waarschijnlijk een echo en mammagrafie hebben gedaan of enkel de echo? Als daar niets op te zien is hoef je je geen zorgen te maken.

Reageren
    Dm

Ik heb een deukje aan de onderkant van mijn borst.mijn borstbeen doet pijn l.ik ben heel erg angstig omdat ik lees dat deukjes in de borst borstkanker kan zijn

Reageren
Reageer op: Iemand ervaring met deukje in borst? Verhalen met positieve uitkomst?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.