Zoeken Vraag het forum

onze dochter van 10 maanden drinkt veel

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Alexenjo

Hallo,

Wij hebben een dochtertje van 10 weken. Ze wordt `s nachts gemiddeld drie keer wakker dan huilt ze heel vaak, ze is dan alleen rustig te krijgen met wat drinken een sapje gaat er graag in bij de dame.

We hebben het geprobeerd met muziek, een speen, in slaap wiegen, negeren, zelf wandelen met kinderwagen.

Ze wordt `s morgens wakker met een kletsnatte luier dus plassen doet ze ook goed.

Weet iemand of heeft iemand hier enige ervaring mee?
    We weten niet of dit kwaad kan en we willen dat ze gewoon door slaapt wij denken dat dat veel beter is voor haar (overdag slaapt ze ook bijna niet)

groetjes Alex en Jolanda

5 reacties
    Reageren
    Charlotte

Hallo,
    Is jullie dochtertje 10 weken of 10 maanden? De titel komt namelijk niet overeen met jullie berichtje?

Reageren
    jolanda

sorry onze dochtertje is tien maanden.
    ze is overdag niet echt een slaper en s,nachts word ze vaak wakker soms krijgen we haar stil om een aai over de bol te geven of lieve dingetjes te zeggen .
    maar de rest huilt ze alleen maar en word alleen stil als ze een flesje sap krijgt en dan drie keer,
    hoe komen wij daarvan af en kan het kwaad dat ze dat drinkt?
    wie ow wie kan ons helpen?

Reageren
    Stephanie

Misschien kun je het sap beter vervangen door een flesje lauwwarm water. Ik kreeg dit advies ooit van mijn zus toen ze zag dat ik mijn dochtertje sap gaf. Als argument gaf ze aan dat er toch suiker in het sap zit dat niet goed is voor de doorkomende melktandjes en bovendien bewegen babies ‘s-nachts niet waardoor de suiker een dikmaker is. Mijn dochtertje vond een flesje water net zo fijn om weer mee door te slapen. Ze is nu 10 en drinkt nog steeds liever een glas water dan frisdrank! Misschien helpt het jullie dochtertje ook. Succes. Steph.

Reageren
    Alexenjo

dank je wel ga dat eens proberen kijken of dat helpt?
    hopen dan dat ze weer in slaapt valt

Reageren
    Stephanie

He, Alex&Jo.

Omdat mijn dochter verder geen last had van luier uitslag, nam ik die volle urine luiers ‘s-morgens echt voor lief tegenover een fijne nachtrust. En je kunt altijd nog je kindje ‘s-nachts eventjes een luier verwisselen terwijl je toch wakker bent en dat flesje water klaarmaakt. Ik deed dit toen samen met mijn man – om beurten – en zo zijn we samen een fijne babytijd doorgekomen.

Tip: urine smet wel erg snel, dus ‘s-morgens wel jullie dochtertje afspoelen in een badje… Maar je klinkt als een super mama, dat gaat wel goed komen!

Nog meer vragen? Stel ze gerust.
    Liefs, Stephanie

Reageren
Reageer op: onze dochter van 10 maanden drinkt veel
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.