- wietskuh28 februari 2011 om 23:22
Hallo allemaal,
toen ik mijn zoontje (1,7 jr) naar bed bracht was er helemaal niets aan de hand. vrolijk en ging gewoon slapen en in eens hoorde ik hem en ging ik naar boven… En had hij overgegeven dus mee naar beneden genomen, waar hij vervolgens nog meer naar buiten gooide… Even rustig laten zitten en wat drinken gegeven…
Temperatuur gemeten 36,8 dus vrijwel geen onrustige uitslag… Hij heeft even gedouched (zat er helemaal onder) na het douchen nog even rustig beneden gezeten, maar al deze tijd is hij vrolijk en wil stomweg gewoon spelen..
Ik heb het bedje verschoond en hem weer naar boven gebracht. Na nog geen 20 – 30 minuten hoorde ik hem weer dus dacht even kijken. Weer had hij over gegeven duss weer naar onder, weer even onder dedouch en toen even (+/- 30 min) bij vader op de bank geslapen.
Toen hij wakker werd (rond nu) wil hij even op de grond, heeft nog wat gedronken. En is heeeel rustig aan het spelen, hij komt zo nu en dan even zeurderig bij ons en dan hoor je het maagje. (nu is hij heel rustig met zijn blokken bezig)
Ik breng hem zo wel weer naar bed, maar lakentjes moeten eerst even droog (net gewassen).
Ik wou mijn verhaal even kwijd, en misschien dat iemand hier een opmerking of tip voor heeft wat ik misschien nog meer aan zijn toestand kan doen en misschien iemand die weet of het niet gek is dat de temperatuur meter geen koorts aangeeft.
Alvast bedankt,
Groetjes mij2 reactiesReagerena2 maart 2011 om 13:32Ik denk dat je zoontje gewoon buikgriep heeft. Zorg er voor dat hij genoeg vocht binnen krijgt zodat hij niet uitdroogt. Met buikgriep hebben de meeste kinderen geen koorts. Meestal met mijn eigen kinderen geven ze een paar x over en spelen daarna weer rustig door en beginnen ze weer met eten. Vaak is buikgriep met een dag weer over.
Reageren
SuccesJojanneke12 maart 2011 om 22:01Spugen bij baby’s is gelukkig meestal onschuldig.
Als de baby overgeeft en ook last heeft van onderstaande kenmerken c.q. symptomen, neem dan altijd even contact op met de huisarts.
– bloed overgeven
– overgeven na vallen (hersenschudding)
– koorts
– sufheid is en niet meer goed reageert op de omgeving;
– hard en ver spugen (projectielbraken)
– te weinig drinkt en plast (droge luiers)
– diarree
– andere symptomen waar u zich ongerust over maaktLet er wel op dat de baby niet onopgelet gaat slapen als het spugen nog niet over is, het kan de ademhalingswegen belemmeren.
Reageren