- lilian22 november 2017 om 18:38
Mijn zoontje van bijna 6 heeft sinds vorige week dinsdag avond koorts gehad. Tegen de 40 graden. Sinds afgelopen zondag in de middag even te hebben geslapen was hij koortsvrij en leek het zijn omslag te krijgen. Echter afgelopen maandag vanaf de middag weer ruim 39 koorts en in de nacht en dinsdag overdag geen koorts. Gisterenavond liep de koorts rond 17.00 weer op naar 40 graden. En zakte,enkele uren later weer terug naar normale temperatuur. En vandaag komt de koorts nog niet hoger dan 38.9. Ik ben bij de huisarts geweest en denkt dat het een virus is wat vanzelf weer over zou moeten gaan. Hij is ook wel alert, drinkt goed, eet niet veel maar dat lijkt mij minder noodzakelijk.
Heeft iemand enige ervaring met deze klachten? Hij heeft overigens wat opgezette klieren in de nek. Maar hoest niet, geen keel en oorpijn.
Ik word er zelf wat onzeker van omdat ik niet weet wat hij heeft.
2 reactiesReagerenJohn (moderator)
22 november 2017 om 19:00Het kan toch een virusinfectie zijn. Niet meteen een reden om ongerust te zijn.
ReagerenNDB30 augustus 2018 om 07:06mijn dochter van 4 heeft het ook op donderdag ineens koorts 3 dgn lang de hele dag met keelpijn vanaf zondag ineens weer kip lekker en savonds weer 39 koorts en heel veel zweten in bed en huilen in haar slaap het gebeurt elke avond het is nu weer donderdag een week later en vandaag gaat ze naar de huis arts kijken of die wat kan vinden heel raar je denkt naar 3 dgn bijna de hele dag plat dat het weg is maar toch zit er nog iets of het virus is na 3 dgn niet weggegaan ben benieuwd wat de dokter zegt.
Reageren