Beste,
Kan iemand mij vertellen wat de volgende bloeduitslagen mij kunnen vertellen over mijn dochtertje van 9 maanden? Zij heeft infectie na infectie en is al 4x opgenomen geweest.
Ik zie in haar dossier nu de volgende uitslagen staan: monocyten (hoog), microcytose (aanwezig), poikylocytose (aanwezig), toxische korreling (aanwezig), atypische lymfocyten (aanwezig), leucocyten (hoog - 21,3).
Alvast bedankt voor de reactie!
Ik neem aan dat er nog een gesprek met de arts volgt aan de hand van de uitslagen. Beter dit dan toch even af te wachten
Absoluut, maar dat is pas eind februari.
Ik maak me zorgen en als ik Google kom ik steeds uit op leukemie. Is dit een reeele zorg?
Je hebt wel selectief gegoogled... Het zijn ook dingen die voorkomen bij infecties en bloedarmoede en vitamine tekorten.
Maar ik kan er zo helaas niets over zeggen. De arts heeft alle relevante informatie om daar iets zinnigs over te kunnen zeggen.
Beste John,
Ik vind eerlijk gezegd dat u (overigens op alle onderwerpen) iedereen nogal gemakkelijk afwimpelt. Als ik het goed begrijp heeft u geen medische achtergrond. Niets mis mee, maar volgens mij heeft u niet de achtergrond om tegen, tot nu toe iedereen van wie ik een vraag lees, te zeggen dat het meevalt. Dit kan heel gevaarlijk zijn. Bovendien zijn uw reacties op het randje van onbeschoft!
Ik wimpel niemand gemakkelijk af, maar dit is een internet site...Ik kan niet alle vragen beantwoorden. En ja ik zeg heel vaak: ga naar de dokter. Maar dat is dan ook het enige zinnige advies dat ik sommige gevallen kan geven. En nee je begrijpt het niet goed, want ik heb een medische achtergrond. En ik zeg ook niet tegen iedereen dat het wel meevalt. Ook niet in dit topic. Als ik zoals in dit topic schrijf dat iemand selectief leest, is dat niet kwaad bedoeld en ook niet onbeschoft. Die intentie heb ik hier zeker niet. Als je namelijk om de namen van de bloedwaarden googled, kom je ook nog andere dingen tegen dan leukemie. Dus niet meteen van het allerergste uitgaan, maar eerst met de arts bespreken.
Wat dit onderwerp betreft: Ik kan geen uitspraken doen over die bloedwaarden. Dat kan alleen de arts die alle relevante informatie heeft. Ik zeg ook niet dat meevalt. En als jij of je partner zich onheus bejegend hebben gevoeld is dat vervelend, maar was zeker niet de bedoeling.
"Ik vind eerlijk gezegd dat u (overigens op alle onderwerpen) iedereen nogal gemakkelijk afwimpelt" Dit wil ik toch vooral tegenspreken. Kan me ook niet voorstellen dat je alle onderwerpen van deze site echt gelezen hebt. Het zijn meer dan 300.000 reacties