- Anoniem8 mei 2016 om 09:38
Hoi,
Dit is vast al een eerder besproken onderwerp, (sorry daarvoor ;)) maar wil graag even weten hoe het precies zit.
Ik heb gister de pil geslikt en ongeveer een kwartiertje later een desperados op. Heeft dit invloed op de werking van de pil? Evenals dat ik vorige week met de Oranjenacht zowel voor als na het slikken van de pil wat alcohol op heb, niet overvloedig (in totaal 3 biertjes en wat Bacardi). Ik heb verder niet gekotst van het drinken dus de pil heeft als het goed is wel zijn uitwerking gehad. Is het daadwerkelijk zo dat alcohol geen invloed heeft op de werking van de pil? In principe heb ik het al via een aantal sites gelezen en met logisch nadenken kom je er ook, maar het is een zekerheid die ik dan graag heb.
Dus bij voorbaat dank voor de reacties.4 reactiesReagerenJohn (moderator)
8 mei 2016 om 14:51Alcohol heeft geen invloed op de pil
ReagerenAnoniem13 mei 2016 om 21:53Dat geldt dan voor alle anticonceptiepillen toch? Ik slik de ‘Levonorgestrel/Ethinylestradiol (1-fase pil)’, ook wel de éénfase, sub-30 pil.
ReagerenJohn (moderator)
13 mei 2016 om 21:59Ja, dat geldt voor alle anticonceptiepillen.
Reageren
Behalve als je door te veel alcohol binnen 4 uur na inname van de pil moet overgeven.
Dan heeft alcohol indirect wel invloed op de werking van de pilAnoniem9 juni 2020 om 15:44Was je zwanger?
Reageren