- Anoniem17 maart 2016 om 14:59
Ik zal even mijn situatie uitleggen.
Afgelopen maand ben ik vaker wat ziek geweest, met name diarree. Ik heb dit nooit binnen 4 uur na inname gehad, en ook niet constant,wel meerdere dagen maar niet achter elkaar en altijd maar 1x. Dit zou de werking vd pil dus niet moeten beïnvloeden.
Ook heb ik maar 1x seks zonder condoom gehad, op de 7e dag na de laatste x diarree omdat die dan weer veilig zou zijn. Dezelfde avond vlak voor inname van de pil kreeg ik weer diarree, een kwartier erna heb ik hem ingenomen en de volgende ochtend (binnen 12 uur) nog een reservepil voor de zekerheid.
Eind 2e week/begin 3e week heb ik ook seks gehad (laatste x diarree was toen ook 7 dagen geleden) dit x met condoom, deze hadden we wel eerst per ongeluk verkeerd om, het had hem amper aangeraakt toen hebben we hem goed om gedaan. We hebben er niet aan gedacht een andere te gebruiken en ik ging er vanuit dat dit geen kwaad kan omdat de pil niet beïnvloed kan zijn door de diarree gezien dat een week geleden was. Erna ook gechecked of het niet lek was.
Nu zit ik in mijn stopweek, op dag 5 word ik altijd ongesteld in de ochtend, nu pas in de avond en het bloedverlies is nu de dag erna nog steeds niet veel, wel heb ik veel menstruatiekramp. Zou ik me zorgen moeten maken, of zou dit kunnen komen doordat ik een reservepil geslikt heb, wat strikt gezien niet nodig was?
1 reactieReagerenJohn (moderator)
17 maart 2016 om 18:05Dat zou inderdaad door de reserve-pil kunnen komen. Er is geen aanleiding om aan een zwangerschap te denken.
Reageren