- Anoniem3 maart 2016 om 09:18
Hallo
Het is een beetje een rare vraag/ verhaal ook.
Ik neem sinds januari de pil niet meer omdat ik normaal geen seks meer heb, en toen ik de pil nam vergat ik die ook vaak. Ik heb lang geen seks meer gehad, maar dit weekend dus wel zaterdag en zondag heb ik onveilige seks gehad maar heb wel zaterdag 1 pil ingenomen omdat ik dacht het veiliger zou zijn als ik da doe. Ik ben ziek geworden en neem sinds dinsdag antibiotica, kan hier effect op hebben?
5 reactiesReagerenJohn (moderator)
3 maart 2016 om 12:40Die ene pil heeft natuurlijk totaal geen effect. Je moet toch echt eens de bijsluiter lezen. De pil werkt alleen als je ze regelmatig inneemt. Dat zijn geen gelegenheidspillen…..
Reageren
Neem contact op met je huisarts.Anoniem3 maart 2016 om 16:13Grote kans dat je zwanger bent.
Reageren
Als je de pil niet neemt en zaterdag en zondag seks hebt gehad heeft 1,2 of 3 pillen geen werking. De pil is alleen veilig bij totale inname van de strip. Als je er 1 vergeet is de werking van de pil al verminderd. Dus in jouw geval ben jij totaal niet beschermd tegen zwangerschap. Daarnaast werkt de pil in combinatie met antibiotica niet.
Doe een test!John (moderator)
3 maart 2016 om 16:20[quote]Daarnaast werkt de pil in combinatie met antibiotica niet.[/quote] Dit klopt niet helemaal. Antibiotica heeft geen invloed op de pil met uitzondering van 2-3 soorten die in principe alleen klinisch worden gegeven.
ReagerenAnoniem3 maart 2016 om 16:39Naar mijn weten heeft de pil een verminderde werking bij combinatie gebruik met antibiotica. Dus gebruik voor alle zekerheid een extra voorbehoedsmiddel (condoom).
ReagerenJohn (moderator)
3 maart 2016 om 16:54