Zoeken Vraag het forum

Zwanger geraken?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo

Het is een beetje een rare vraag/ verhaal ook.

Ik neem sinds januari de pil niet meer omdat ik normaal geen seks meer heb, en toen ik de pil nam vergat ik die ook vaak. Ik heb lang geen seks meer gehad, maar dit weekend dus wel zaterdag en zondag heb ik onveilige seks gehad maar heb wel zaterdag 1 pil ingenomen omdat ik dacht het veiliger zou zijn als ik da doe. Ik ben ziek geworden en neem sinds dinsdag antibiotica, kan hier effect op hebben?

5 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Die ene pil heeft natuurlijk totaal geen effect. Je moet toch echt eens de bijsluiter lezen. De pil werkt alleen als je ze regelmatig inneemt. Dat zijn geen gelegenheidspillen…..
    Neem contact op met je huisarts.

Reageren
    Anoniem

Grote kans dat je zwanger bent.
    Als je de pil niet neemt en zaterdag en zondag seks hebt gehad heeft 1,2 of 3 pillen geen werking. De pil is alleen veilig bij totale inname van de strip. Als je er 1 vergeet is de werking van de pil al verminderd. Dus in jouw geval ben jij totaal niet beschermd tegen zwangerschap. Daarnaast werkt de pil in combinatie met antibiotica niet.
    Doe een test!

Reageren
    John (moderator)

[quote]Daarnaast werkt de pil in combinatie met antibiotica niet.[/quote] Dit klopt niet helemaal. Antibiotica heeft geen invloed op de pil met uitzondering van 2-3 soorten die in principe alleen klinisch worden gegeven.

Reageren
    Anoniem

Naar mijn weten heeft de pil een verminderde werking bij combinatie gebruik met antibiotica. Dus gebruik voor alle zekerheid een extra voorbehoedsmiddel (condoom).

Reageren
    John (moderator)
Reageer op: Zwanger geraken?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.