- Anoniem15 juni 2015 om 19:40
Hallo iedereen!
Ik heb nu al de 2de keer na elkaar geen maandstonden gehad tijdens mijn stopweek. De eerste keer was het nadat ik mijn pil een maand had doorgenomen, de gynaecoloog zei toen dat het aan uitdroging kon liggen door mijn pil door te nemen.
Nu zijn we een maand verder, vorige week was mijn stopweek en ik heb weer mijn maandstonden niet! Ik heb een zwangerschapstest gedaan vandaag, maar die was negatief. Kan pas over 10 dagen bij de gynaecoloog terecht en vraag me af of ik vandaag zou beginnen aan een nieuwe strip van de pil.Hebben jullie raad?
7 reactiesReagerenAnoniem15 juni 2015 om 19:43Ik heb trouwens woensdag een afspraak bij de huisarts om bloed te laten trekken! Maar wil dus liefst vandaag weten of ik een nieuwe strip mag starten of niet…
ReagerenJohn (moderator)
15 juni 2015 om 20:05Ik zou wel gewoon aan de nieuwe strip starten.
ReagerenAnoniem15 juni 2015 om 20:11Volgens jou is de kans op zwangerschap dan eerder klein?
Ik had tussen de twee stopweken onbeschermde gemeenschap… Maar voor de eerste stopweek dus niet.
Neem wel heel wat medicijnen, hopelijk hebben die geen invloed op de pil…
ReagerenJohn (moderator)
15 juni 2015 om 20:29Als je de pil altijd op tijd neemt en er geen vergeet, is de kans op een zwangerschap eigenlijk bijna nihil.
Reageren
Of andere medicijnen invloed hebben op de pil, zou je in de bijsluiter van de pillen terug moeten kunnen vinden.Anoniem15 juni 2015 om 20:33Tja, er staat wel in enkele bijsluiters dat er een kleine kans is dat het de werking van de pil nadelig beïnvloed… Er zaten 2 antibioticakuren bij…
ReagerenJohn (moderator)
15 juni 2015 om 20:49De antibioticakuren zouden eigenlijk het probleem niet moeten zijn. Er zijn maar 2 specifieke middelen die invloed op de pil kunnen hebben, maar die worden alleen in zeer uitzonderlijke gevallen voorgeschreven
ReagerenAnoniem16 juni 2015 om 06:01Mja, ik neem nog wel wat meer medicatie dan enkel die antibiotica. Maar goed, hopelijk morgen meer nieuws bij de HA.
Reageren
Bedankt voor je reacties!