Zoeken Vraag het forum

doorbraakbloeding en hevig bloedverlies

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hey iedereen,
    Ik ben zo’n 3 maanden geleden begonnen met de pil, levonorgestrel 30. Ik slikte de pil door en na ongeveer 2,5 maand kreeg ik een doorbraakbloeding die nu al 3 weken bezig is, ik had heel weinig bloedverlies maar gisteren heb ik besloten dat ik een stopweek zou houden. Ik heb nu dus 2 pillen niet geslikt en ik ben gisteravond ineens heel erg ziek geworden en ik heb erg hevig bloedverlies. Nu twijfel ik of ik morgen gewoon weer moet beginnen met de pil gewoon weer te gaan slikken omdat ik er behoorlijk hevige reacties op heb. Graag reacties, alvast bedankt !

7 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Ik zou de stopweek gewoon afmaken. Dan gewoon weer met een nieuwe strip beginnen. Je moet niet te veel rommelen met die pil daar krijg je alleen maar last van. Als je een doorbraakbloeding hebt die al 3 weken duurt, ga dan even naar je huisarts.

Reageren
    Anoniem

ah okee, maar ik ben midden in de strip gestopt. kan ik ook de stopweek wat inkorten?

Reageren
    John (moderator)

Ja je kunt de stopweek met enkele dagen inkorten. Maar zo blijf je dus met die pil rommelen.

De bedoeling van de pil is dat je een strip afmaakt en dan een stopweek van 7 dagen inlast.
    Je kunt de pil ook doorslikken en na een aantal strips al dan niet een stopweek inlassen. Maar probeer in ieder geval een beetje regelmaat te houden. als je te pas en te onpas met de pil stopt en weer begint, zullen je doorbraakbloedingen constant onregelmatig zijn. Je krijgt daar alleen maar ellende van. Bovendien verhoog je het risico op een eventuele zwangerschap.

Reageren
    Anoniem

oh oke, bedankt ! is het verstandig om na 4 dagen te stoppen ookal zijn de bloedingen nog steeds erg hevig ?

Reageren
    John (moderator)

wat bedoel je precies met na 4 dagen te stoppen?

Reageren
    Anoniem

na 4 keer de pil niet hebben gehad 🙂

Reageren
    John (moderator)

Dat kan. Maar verstandig is het dus niet. Dat had ik al uitgelegd.

Reageren
Reageer op: doorbraakbloeding en hevig bloedverlies
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.