- anoniem2 november 2025 om 14:59
ik heb een nieuwe anticonceptie voorgeschreven gekregen zodat ik kan blijven doorslikken om geen menstruatie te hebben. ik heb namelijk de diagnose endometriose gekregen en heb enorm pijn tijdens de stopweek, ook met mijn vorige anticonceptie. echter had ik na 7 dagen doorslikken al een doorbraakbloeding, en nu bijna een week later heb ik nogsteeds elke dag een beetje bloedverlies. het is echter heel minimaal, dus hoef geen tampon of maandverband in. maar het is toch een doorbraakbloeding. moet ik dan toch een stopweek inlassen? want mijn lichaam zegt dan toch eigenlijk dat het wat kwijt moet? wat moet ik nu doen? ik gebruik nu Zoely, maar voorheen microgynon.
4 reactiesReagerenanoniem2 november 2025 om 15:02toevoeging: met microgynon en ook met yasmin kon ik ook nooit een stopwerk en ging ik altijd na een week toch bloeden.
Reagerenanoniem2 november 2025 om 15:30nog een toevoeging: ik merk toevallig nu dat het bloed vandaag echt rood is zoals menstruatie bloed terwijl dit de afgelopen week meer bruinig is geweest. is dit nog meer teken om gewoon een stopweek in te lassen?
Reageren
Peter (huisarts)
3 november 2025 om 16:31Als je geen last van de “menstruatie” wilt hebben (met de pil zijn alle menstruaties kunstmatig opgewekte ontrekkingsbloedingen en dus niet iets waar je lichaam behoefte aan heeft..) zou ik gewoon doorslikken. Doorbraakbloedingen zijn lastig , maar geven iha minder pijn!
Reageren
Er zijn gynaecologen die zelfs stellen dat je het hele jaar door je pil kunt slikken..anoniem3 november 2025 om 20:25oké bedankt dus het is niet perse een ‘signaal’ van m’n lichaam dat ik toch gewoon een stopweek hoef in te lassen? en wat als dit heel lang aanhoudt de doorbraakbloeding?
Reageren