Goedemorgen,
Ik slik nu ongeveer 2 jaar de pil en sinds 2 jaar heb ik ook hele erge eczeem flares. Ik begon in september met de pil en drie maanden later begon het eczeem in mijn gezicht. Ik heb altijd wel eczeem gehad, maar nooit zo heftig. Ook heb ik eczeem op mijn tepels gekregen die echt met moeite de wonden dicht krijg.
Ik zit nu erg te twijfelen om te stoppen... Ik zit dan wel met het volgende probleem. Ik ben gevoelig voor veneuze malformaties en ik mag eigenlijk niet teveel wisselen in mijn hormoonspiegel anders kan er weer een ontstaan. Het is niet gevaarlijk ofzo, maar als het op een vervelende plek ontstaat, zoals de laatste keer bij mijn pols nadat ik weer was begonnen met de pil, dan moet ik weer geopereerd worden.
Maar ja mijn huid blijft erg. Ik heb alles geprobeerd... Ik liep 2 jaar bij de Derma. Tot klasse 3 hormoonzalf gekomen en anderhalf jaar tracomiluszalf (protopic). Met alles gestopt omdat ik toch op een eindstation kwam en ze niet heel veel meer konden doen. Het is wel wat beter geworden maar mijn huid blijft ontzettend droog en gevoelig.
Is het het waard om te stoppen? Er zijn nog wat bijwerkingen die ik heb zoals een vlak gevoel etc. Maar mijn eczeem vind ik op het moment het ergst.