- Ellen5 januari 2022 om 17:51
Hallo, ik nam in november mijn pil door en sloot 2 maanden aan elkaar. Geen probleem. Begin december heb ik ze laten doorkomen zodat ik ze nu dus weer zou kunnen doornemen. Maar sinds het begin van mijn strip (9dagen al) heb ik spotting/doorbraakbloedingen. Moet ik best stoppen met mijn pil (zo ja hoe lang? Normaal heeft mijn pil 4 stopdagen) of de strip nog 2 weken lang uitnemen?
Als ik stop voor bvb7 dagen ben ik dan nog beschermd als ik daarna meteen een nieuwe strip begin?
Dringend!
Alvast bedankt!5 reactiesReagerenJohn (moderator)
5 januari 2022 om 18:07De strip gewoon afmaken en dan een stopweek houden
ReagerenEllen5 januari 2022 om 19:16Wat als de doorbloedingen erger worden? Is dat m’n lichaam dat zegt ‘laat ze nu doorkomen’?
Gaat m’n lichaam het nog 2 weken volhouden..
ReagerenJohn (moderator)
5 januari 2022 om 19:232 weken zal nog wel lukken hoor. Denk alleen dat de pil die je hebt voor jou niet zo geschikt is om door te slikken
ReagerenEllen5 januari 2022 om 19:45Stel dat ik nu 4 dagen zou stoppen, mag ik dan gewoon daarna reserve pillen nemen tot aan waar ik nu gestopt ben en dan verder gaan tot m’n 4 stop dagen. (zodat ik wel terug een volledig nieuwe strip heb) of moet ik dan een nieuwe strip nemen of moet ik wachten en geen pil nemen tot ik natuurlijk m’n regels terug krijg? Sorry voor de vele vragen in zit in een dilemma…
Bedankt alvast
ReagerenJohn (moderator)
5 januari 2022 om 19:48Ik had volgens mij al geschreven dat je de strip verder zou afmaken en dan een stopweek starten
Reageren