- Anoniemm16 september 2018 om 19:52
Hallo,
Op 16 augustus heb ik helaas een curretage gehad na 11 weken zwangerschap. Eerst flink bloedverlies gehad met 2 dagen krampen. Normale gang van zaken zoals de huisarts zei.
Echter heb ik nu na 31 dagen nog steeds (oud) bloedverlies en maak me toch wel zorgen. Is dit normaal? Is het niet zo dat het na gemiddeld 2 weken over moet zijn? Ik heb nog kinderwensen, maak me dus zorgen of dit mijn vruchtbaarheid aantast. Ook nog steeds niet mijn menstruatie gehad..
De huisarts zegt dat ik het nog een week moet aanzien en pas daarna doorverwezen zal worden naar een gynacoloog, maar het duurt me te lang..
4 reactiesReagerenAnoniemm23 september 2018 om 19:44Iemand ervaring?
Nu is het langer dan 6 weken geleden dat ik een curretage heb gehad. Vandaag wakker geworden met extreme krampen, krampen die ik nooit eerder heb gehad, waarbij ik ook moest braken. Enkele uren later ben ik iets groots, ongeveer zo groot als mijn handpalm, verloren. Het was doorzichtig en het leek alsof er iets in zat. Het kan toch niet zijn dat dit het vruchtje was? Met een curretage is het toch de bedoeling dat het vruchtje verwijderd wordt? Hoe groot is de kans dat ze die niet verwijderen tijdens de behandeling?
Ik maak me echt zorgen. De huisarts kijkt niet, ben er al een aantal keer geweest. Het enige wat ze doen is praten en daarbij uitgaan van intuïtie.
Iemand die hier ervaring mee heeft?
Reagerens23 september 2018 om 22:37Dat kan, het komt wel is vaker voor dat er soms nog iets achterblijft wat natuurlijk gevaarlijk kan zijn.
Ik zou zsm een doorverwijzing vragen en zeker niet wachten.
ReagerenJohn (moderator)
25 september 2018 om 02:02Neem contact op met de gynaecoloog
ReagerenAnoniemm30 september 2018 om 19:36Ik ben bij de arts geweest met de foto van wat volgens mij een vruchtje is geweest. De dokter doen er heel makkelijk over. Toch heb ik geëist om me door te verwijzen naar een gynacoloog. De laatste heedt een korte onderzoek gedaan. Morgen kan ik ze bellen om te vragen naar de resultaten.
Ik schrik wel over hoe ze hiermee omgaan. Voel me nu gelukkig wat beter, maar nog steeds niet van de bloeding af.
Reageren