- Anoniem16 februari 2016 om 12:05
10 maanden geleden begon het met simpele rode bultjes in mijn hals/torso. Dit jeukte heel erg, binnen 2 weken was het zo extreem dat ik niet meer naar buiten durfde. Zie foto.
Toen in het ziekenhuis, bloedafname, biopsie, UV-therapie, ze wisten het niet zeker wat het was. Vanalles gehad, antibiotica’s, zalf, Puvap, en ja het is nu eindelijk bijna helemaal weg. Maar al sinds 5 maanden is het op 1 gebied gebleven, onder en tussen mijn borsten. Op deze plek blijft het constant en de bultjes komen en gaan. Ik draag al een maand geen BH’s meer omdat het erger werd als ik BH’s droeg. Zinkzalf geprobeerd en dat leek in het begin te werken maar ook met dat neemt het niet meer af. Ik ga komende maand naar het AMC voor een second opinion maar ik was toch benieuwd of iemand misschien hetzelfde heeft gehad ooit. Wie weet een soort BH-uitslag? Een schimmelinfectie?
Dingen die ik heb gehad:
– UV-therapie
– desloratadine
– lidocaine
– prednison
– betnelan
– dovobot
– zinkzalfBijlage: foto na 2 weken, inmiddels ziet het er niet meer zo uit en zijn het slechts rode plekken onder mijn borsten en ertussen.
1 reactieReagerenJohn (moderator)
16 februari 2016 om 12:23Wat ik op de foto zie, doet mij denken aan een auto-immuunreactie.
Reageren
Subacute Cutaneous of lupus erythematosus.
Neem de foto mee naar het AMC als je voor een second opinion gaat.