Zoeken Vraag het forum

Ben ik ergens allergisch voor?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo.

Ik heb sinds ongeveer 2 weken kleine blaasjes/vochtbultjes(?) op mijn lichaam die best wel jeuken.
    Het begon bij mijn hals, onderarmen.
    Een paar dagen later kreeg ik ook kleine bultjes op mijn bovenrug, en sinds vanochtend beginnen ze ook aan de zijkanten van mijn bovenbenen te komen.

Ik snap echt niet hoe dit kan.
    Ik heb niks opgesmeerd of gegeten wat ik vóór die bultjes niet gebruikte of at.
    De jeuk voelt een beetje alsof je te lang voor een warmteblazertje hebt gezeten.
    Verder heb ik geen koorts oid, en is de huid ook niet rood. Alleen de blaasjes zijn rood geworden, waardoor het nu bultjes zijn/lijken.
    Een half jaar geleden had ik een soort uitslag op mijn been, dat zag eruit als 2 verdikte plekjes en daar heb ik toen Elocon voor gekregen.
    Dat is toen weg gegaan. Nu na 2weken die bultjes te hebben, beginnen die verdikte plekjes op mijn been ook ineens weer op te spelen.
    Lijkt me geen toeval?

Ik heb volgende week toevallig een afspraak bij de dermatoloog, kan het dan wel meteen vragen.
    Maar in de tussentijd vroeg ik me toch af wat het kan zijn?
    Heb namelijk best wel last van de jeuk.

Alvast bedankt.

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Een allergische reactie zou kunnen. Het hoeft niet perse van eten of drinken te zijn.
    Nieuwe kleding of ander wasmiddel kan ook een allergische reactie geven.

Reageren
Reageer op: Ben ik ergens allergisch voor?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.