Zoeken Vraag het forum

Gezwollen oogleden en rode jeukende huid

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • anke

Hallo,

Ik ben een vrouw van 22 en heb sinds twee dagen huidklachten. Nadat ik twee nachten bij iemand gelogeerd heb, heb ik beide keren na het opstaan ’s ochtends last van een gezwollen ooglid (de eerste ochtend links, de tweede ochtend rechts) en daarbij plekken op knieen en ellebogen die rood gekleurd zijn, licht gezwollen en jeuken.
    Komen deze symptomen overeen met een soort van contactallergie? Wellicht voor wasmiddel/wasverzachters van de lakens?
    Ik heb eerder nooit dergelijke klachten gehad.

Mvg.

3 reacties
    Reageren
    Anoniem

Ik ben geen dokter maar eerste dat in mij opkomt zijn bedwantsen.

Reageren
    Anke

Hallo,

Bedankt voor uw reactie. Ik heb even op internet gekeken naar beten van deze beestjes, maar daar lijkt het mijns inziens toch niet helemaal op. Het zijn niet echt bultjes die ik heb, maar meer vlekken van 1 cm tot wel 5 cm in doorsnee. Tevens trekken deze binnen een dag weer weg. Het gezwollen ooglid was gister in een halve dag al grotendeels verdwenen….
    Heeft iemand nog andere suggesties?

Reageren
Reageer op: Gezwollen oogleden en rode jeukende huid
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.