- Sam26 april 2012 om 01:55
Soms heb ik als ik bepaalde dingen eet of drink opeens jeuk over heel mnn lichaam en heel m’n lichaam wordt dan rood, dit duurt dan soms 5 minuten lang en daarna zie je het nog wel en voel ik het ook nog een beetje.
Ik dronk jaren lang appelsap van de Aldi, nooit problemen mee gehad. Tot m’n moeder Appelsientje haalde en ik opeens overal jeuk kreeg, Toen probeerde ik de goedkope variant ‘Euroshopper’ Appelsap om te testen of ik dan ook zo een last zou hebben.. en ja hoor, weer overal jeuk en roodheid.. Vanmiddag was ik op een verjaardag en er werd appelsap voor me ingeschonken, m’n moeder zei ‘neem maar iets anders’ maar ik dacht ‘het gebeurd vast niet weer’.
En ja hoor, 20 seconden na m’n 1e slok weer overal jeuk en ik was vuurrood.
Ook bij bepaalde gerechten heb ik dezelfde reactie.
Ik had me laten testen of ik allergisch was voor appelsap.het bleek dat ik er niet allergisch voor was maar toch heb ik er last van..
Vroeger had ik hier nooit last van.
Ik ben nu 18, 3 jaar geleden had ik een ontstoken lever door de pillen dat ik kreeg tegen mn acne, daarnaast kreeg ik pfeiffer, psoriasis, en Candida in m’n mond, nu heb ik ook Acne Rosacea. Alles ging slechter vanaf het moment dat ik een ontstoken lever kreeg.