- Rogue6 juni 2011 om 13:13
Sinds een kleine week heb ik een paar vreemde bultjes op mijn hoofd. (allemaal aan de rechterkant). Ze jeuken, maar ik voel ook af en toe felle pijnscheuten. Soms ook hoofdpijn aan die kant. Ik heb een aantal bultjes bij elkaar naast mijn wenkbrauw en er lijken er steeds meer bij te komen. Alleen die bij mijn wenkbrauw zijn zichtbaar, de andere zitten onder mijn haar. Ze zijn rood van kleur, zien er een beetje uit als muggenbulten. Maar dat is het zeker niet, het voelt heel anders.
Omdat het zo dicht bij mijn oog zit, vind ik het een beetje eng. Ik las namelijk iets over gordelroos, en dat als het bij je oog zit, het je oog kan beschadigen. Ik wil dat graag uitsluiten. Precies nu is mijn huisarts 4 dagen op vakantie.. =Sheeft iemand enig idee wat het zou kunnen zijn?
8 reactiesReagerenRogue6 juni 2011 om 13:24ik voel me ook best wel moe en heb ietsje verhoging.. Ik weet niet of dat er mee te maken heeft of niet.
ReagerenSanders6 juni 2011 om 15:43De beschrijving van de bultjes doet mij ook het eerst aan gordelroos denken. Heb je geen vervangende huisarts dan. Als je mogelijk waterpokken hebt aan het hoofd in de buurt van de ogen, moet je altijd direct naar een dokter gaan namelijk. Dus bel het nummer van de huisarts, luister wie de vervangende huisarts is en bel voor advies of een afspraak voor controle en desgewenst behandeling. Goed van je dat je hierop let want dit is zeker een gezondheidsrisico als het waterpokken zijn!
Laat je weten als je nieuws hebt?
Reagerenbrenda a6 juni 2011 om 18:23wat Sanders al zegt: ga naar de huisarts, er is altijd een vervanger!
Reageren
beterschap, BrendaRogue7 juni 2011 om 12:18bedankt voor de reacties! Ik denk zelf ook nog steeds aan gordelroos. (hoop het niet want ik ga over een week op vakantie naar het buitenland voor 2 weken!)
Reageren
Ik ben vanochtend bij een vervangende huisarts geweest. Je raadt nooit wat ze zei! ‘zijn het niet gewoon muggenbulten?’ hmmmf!
Alsof ik voor normale muggenbulten naar de dokter zou gaan?? En niet voel wanneer het iets anders is? Ik heb het een week aangekeken, ben echt niet iemand die voor elk wissewasje naar de dokter gaat!
Wat is dat toch met huisartsen en niet echt luisteren naar de klachten??
Ik legde haar herhaaldelijk uit dat ik hoofdpijn heb aan één kant, de bultjes ook allemaal aan die kant ontstaan, er steeds meer bij komen en ze afwisselend jeuken of met felle steken pijn doen. Dat ik me ook sinds een paar dagen ziek begin te voelen.
Ik heb uiteindelijk een antiallergiepil voorgeschreven gekregen en moet morgen terugkomen (gelukkig!).
Ik merk niet dat het helpt. Had ik ook niet verwacht. Een allergische reactie aan één kant van het hoofd met hoofdpijn er bij maakt geen sens.
Ze zei dat het er niet uit zag als gordelroos, maar dat het nog wel zou kunnen komen. Dat je het aan het begin nog niet kan zien. Ik had juist gehoopt, nu het nog in een beginstadium is, er wellicht (semi)preventieve maatregelen genomen konden worden.
Hopelijk neemt ze me morgen wel serieus, als ze ziet dat die allergiepillen geen zin hebben gehad.Herkenbaar 113 december 2011 om 09:48Wat was het precies?
Ik heb nu precies de zelfde klachten. Rode bultjes onder mij haar, bij mijn wenkbrauw en boven mijn slaap. De ene keer steekt het en de andere keer jeukt het. Voor dat er bultjes zaten had ik ook hoofdpijn en nu soms ook nog.
Reagerenannemari056 november 2012 om 08:06het is een oude topic maar ik heb dezelfde klachten ben benieuwd wat het uiteindelijk bij jou geweest is?
Reageren
gr
AnnemariEmma6 november 2012 om 12:22Ben je zelf al eens bij een dermatoloog geweest?
Reagerenjans9831 maart 2013 om 15:23Google eens op folliculitis. Ontsteking van haarzakjes!
Reageren