- Filiz29 januari 2010 om 19:37
hoi, ik hoest al meer dan een week heel erg..
ik ben gister naar de huisarts geweest omdat ik echt helemaal gek werd van dat gehoest, de huisarts zei dat mijn luchtwegen geirriteerd zijn en daarvoor heb ik codeïne tabletjes gekregen en die moet ik 3 maal daags innemen, ik heb er al 5 op vanaf gister en ik hoest nog net zo erg ik heb overal spierpijn (me buik en me rug) ik ben benauwd en ik ben helemaal uitgeput..
nou zei mijn huisarts dat als ik al die tabletten op heb en ik hoest nog steeds zo erg dat ik terug moet komen maar dat is pas over een week..
heeft iemand misschien tips over wat ik zelf nog kan doen om het te verminderen? ik word er echt gek van….alvast heel erg bedankt
groetjes
3 reactiesReagerenAnoniem30 januari 2010 om 00:44Hoesten is een veelvoorkomend probleem(-pje) dat als erg lastig wordt ervaren.
Hoesten wordt meestal veroorzaakt door een virus. Virussen worden bijna altijd door het menselijk lichaam zelf bestreden. Dat duurt gemiddeld ongeveer 10 dagen.
Het beste advies dat ik je kan geven is geduld te betrachten. Daarnaast moet je proberen je luchtwegen te ontzien: ga niet sporten en bescherm je keel een beetje tegen de koude als je naar buien gaat, en roken is natuurlijk uit den boze want daarmee blijf je je keel steeds opnieuw irriteren.
Om de kriebel wat je verzachten zijn er hoestdrankjes maar ook zachte dropjes kunnen de keel goed smeren.
Eigenlijk kun je niet zo heel veel doen, behalve af te wachten tot jouw lichaam zijn werk doet en de indringers bestrijdt met het eigen afweermechanisme.
Geduld is hier letterlijk een schone zaak!
ReagerenAnoniem30 januari 2010 om 00:45Meer vragen en antwoorden over hoesten:
Reageren
http://www.dokter.nl/search_gcse/?q=FORID%3A11&cx=partner-pub-8575168267605921%3Aeak94u-kmbq&ie=UTF-8&q=hoesten&sa=Zoeken#1394Stephan10 februari 2010 om 10:42Misschien ben je allergisch voor beesten? Heb je katten of honden?
Reageren