Zoeken Vraag het forum

Geïrriteerde luchtwegen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Filiz

hoi, ik hoest al meer dan een week heel erg..
    ik ben gister naar de huisarts geweest omdat ik echt helemaal gek werd van dat gehoest, de huisarts zei dat mijn luchtwegen geirriteerd zijn en daarvoor heb ik codeïne tabletjes gekregen en die moet ik 3 maal daags innemen, ik heb er al 5 op vanaf gister en ik hoest nog net zo erg ik heb overal spierpijn (me buik en me rug) ik ben benauwd en ik ben helemaal uitgeput..
    nou zei mijn huisarts dat als ik al die tabletten op heb en ik hoest nog steeds zo erg dat ik terug moet komen maar dat is pas over een week..
    heeft iemand misschien tips over wat ik zelf nog kan doen om het te verminderen? ik word er echt gek van….

alvast heel erg bedankt

groetjes

3 reacties
    Reageren
    Anoniem

Hoesten is een veelvoorkomend probleem(-pje) dat als erg lastig wordt ervaren.

Hoesten wordt meestal veroorzaakt door een virus. Virussen worden bijna altijd door het menselijk lichaam zelf bestreden. Dat duurt gemiddeld ongeveer 10 dagen.

Het beste advies dat ik je kan geven is geduld te betrachten. Daarnaast moet je proberen je luchtwegen te ontzien: ga niet sporten en bescherm je keel een beetje tegen de koude als je naar buien gaat, en roken is natuurlijk uit den boze want daarmee blijf je je keel steeds opnieuw irriteren.

Om de kriebel wat je verzachten zijn er hoestdrankjes maar ook zachte dropjes kunnen de keel goed smeren.

Eigenlijk kun je niet zo heel veel doen, behalve af te wachten tot jouw lichaam zijn werk doet en de indringers bestrijdt met het eigen afweermechanisme.

Geduld is hier letterlijk een schone zaak!

Reageren
    Stephan

Misschien ben je allergisch voor beesten? Heb je katten of honden?

Reageren
Reageer op: Geïrriteerde luchtwegen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Schurft of eczeem: wat is het verschil?

4 min leestijd

Schurft: oorzaak en behandeling

4 min leestijd

Schaamluis: oorzaak, symptomen en behandeling

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.