Zoeken Vraag het forum

Slijm in keel maakt geluid?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Birka

Overdag gaat het prima, heb wel wat slijm, maar niet overmatig. Maar als ik ga slapen: Het bromt, het piept, het suist, en dan kruipt het slijm omhoog in mijn keel tot ik wel moet slikken of hoesten. HEEL IRRITANT. En hoe ik weet dat het slijm is? Als ik na 4 uur slapen kapot wakker wordt en het gepiep en gereutel helaas weer hoor tot ik uit bed stap, voel ik het slijm. Alleen hard kuchen of grote slokken water helpen.

Volgens huisarts: Hooikoorts. Eeeh wat? Het is maart? Hoezo hooikoorts? En hooikoorts veroorzaakt toch niet als enige klacht slijm?!

5 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Je beschrijft het toch zelf als slijm… ik zou niet weten wat het anders zou moeten zijn. Je hoest geen slijm op?
    En hooikoorts kan hoor. Ook in maart. In februari waren er ook heel veel pollen in de lucht

Reageren
    Birka

@John , maar waarom maakt slijm geluid als ik lig? Overdag maakt het geen geluid. Ik vind het echt eng dat het geluid maakt. En raar dat de huisarts geen slijmoplossend middel heeft voorgeschreven.

Reageren
    John (moderator)

Het slijm beweegt door de ademhaling. Het slijm zakt niet in de luchtwegen omdat je ligt. Het is nog maar de vraag of een slijmoplossend middel helpt. Maar je kunt het proberen. Met Fluimucil bijvoorbeeld. Verkrijgbaar zonder recept in de apotheek

Reageren
    Pleun

Hallo birka

Ik lees net jou verhaal , ik heb hetzelfde .
    Hoe is het nu met je ? Nog altijd last ervan, ook mijn huisarts zegt dat het slijm is evr door een allergie .
    Ben benieuwd naar jou verhaal nu

Groetjes pleun

Reageren
    Claudia

Hallo ,
    Ook ik heb al zeker een jaar last van knetterende geluiden uit mijn keel , vooral bij inademen door de mond , is dit goed te horen .
    Bij huisarts geweest , hij heeft er niet echt een verklaring voor , maar moet me niet druk maken erom.
    Toch met periodes maak ik me er wel druk om, omdat ook op internet er bijna niks over te vinden is .
    Wie herkent dit ?

Reageren
Reageer op: Slijm in keel maakt geluid?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.