Zoeken Vraag het forum

Allergie Benzoylperoxide

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Dennis

Omdat ik last heb van acne, had ik wat benzoylperoxide 2.5 op me kin gedaan. Nou doe ik dit al jaren, om acne te bestrijden, maar nu heb ik een allergische reactie gekregen. Heb grote rode uitslag gekregen van waar ik die creme heb gesmeerd. Het doet geen pijn of het jeukt niet. Ik had nog Hydrocortison creme liggen wat ik een paar weken geleden van me huisarts had gekregen, kan ik dat erop smeren? Wat moet ik nog meer doen om het weg te laten gaan?

Thanks

10 reacties
    Reageren
    John (moderator)

je kunt de hydrocortison proberen…als dat niet helpt ga dan naar de huisarts

Reageren
    Dennis

Ik dacht dat hydrocortison juist nodig was voor contact allergenen zoals ik nu heb? Vandaar dat ik het zei. Ik lees wel dat het niet echt sterk is. Hopelijk werkt het anders moet ik weer naar de dokter haha.

Reageren
    Catootje

Bij acne kan je het beste aan de binnenkant beginnen. Je voedingspatroon is daarbij belangrijk; bepaalde vitaminen, mineralen en vetzuren kunnen ook helpen. In biergist en edelgistvlokken zitten onder andere chroom en zink, die helpen je bloedsuikerspiegel stabiel te houden en de insulinegevoeligheid te helpen verbeteren. Cortisonen hebben ook weer bijwerkingen, zoals het verhogen van het cortisol in je lichaam.

Reageren
    Dennis

Dankje wel, ik heb al sinds ik 10 ofzo ben last van acne. Toen was het heel erg, en nu de laatste jaren heb ik bijna geen last meer. Soms nog een ‘breakout’ zoals ze dat noemen dus dat je plots weer super veel krijgt , en dan doe ik het met benZoyl peroxide, en nu heb ik die uitslag. Hopelijk werkt het met die hydro gel wat ik van de dokter had gekregen , anders moet ik weer terug.

Ben trouwens 24.

Reageren
    Dennis

Hou ik hier trouwens een litteken aan over?

Reageren
    John (moderator)

het kan zijn dat er in eerste instantie een litteken ontstaat, maar ik ga er vanuit dat het ook weer zal wegtrekken

Reageren
    Dennis

Pff.. 🙁 dank jullie wel. Ik blijf wel smeren met deze hydro creme, en als het maandag of dinsdag niet minder is, maak ik weer een afspraak bij me huisarts. Ik hou jullie op de hoogte.

Reageren
    Dennis

net klaar met douchen , dus ik wachtte even met de hydro gel opsmeren, maar me huid waar het zit was erg droog , en leek te schilferen/korstjes te krijgen. Is dat normaal? Heb nu weer hydro gel gesmeerd.

Reageren
    Dennis

Ik weet dat het moeilijk te zien is maar zo ziet het er nu uit , met de hydro gel crème er al op gesmeerd.

Reageren
    John (moderator)

Niet verwachten dat het na 1x smeren meteen verdwijnt…

Reageren
Reageer op: Allergie Benzoylperoxide
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.