- Kevin13 januari 2018 om 11:16
Goedemorgen Dokter. Ik heb een vraag over honden allergie. Is er een manier om het dragelijk te maken met een hond te leven ook als je erg allergisch voor bent?
Ik heb namelijk al 6 jaar een hond maar die ik gekocht toen ik nog bij mijn ouders thuis woonden in een vrij groot huis en een grote tuin met hondenhok etc. Maar nu ben ik op mijn eigen gaan wonen in een jongeren woning van 31 m2 totaal oppervlak.
Ik wist niet dat mijn allergie zo erg zou zijn tot bloedneus en sneetjes in mijn gezicht toe.2 reactiesReagerenJohn (moderator)
13 januari 2018 om 11:37Bespreek het met je huisarts. Er zijn zeker medicijnen, maar of dat nu de juiste oplossing is..
ReagerenCatootje16 januari 2018 om 02:39Je kan je immuunsysteem wel ondersteunen met natuurlijke middelen. Zo is een goede darmflora bijvoorbeeld belangrijk. Electrosmog kan je weerstand sterk verminderen en je gevoeliger maken voor allergieën.
Je kan op alternatief gebied wel uittesten wat jouw lichaam ter ondersteuning nodig heeft. Wel altijd zelf blijven nadenken. Er zijn goede maar ook minder goede therapeuten.
Reageren