- Anoniem20 april 2015 om 11:30
Na elk weekend (veel bier) zit mn huid vol rode plekken(eerst werd gedacht van netelroos)het jeukt verschrikkelijk en sommige plekken doen ook pijn. In het ziekenhuis kunnen ze niets vinden maar ik slik wel antihistamine tabletten maar helpt niet.
Zou het kunnen dat door de chemische stoffen die in bier zitten mijn allergie veroorzaken??6 reactiesReagerenJohn (moderator)
20 april 2015 om 15:54Het is heel goed mogelijk dat een van de bestanddelen een allergische reactie veroorzaakt. De alcohol kan het ook doen.
Reagerendebbie7 juli 2018 om 16:20mijn vried heeft huid vleeken  rode uitslag yuk v leken is dat alcholl misbriuk ?
ReagerenJohn (moderator)
7 juli 2018 om 16:25dat is een vraag die niemand zo kan beantwoorden.
Reagerendebbie7 juli 2018 om 16:25gaat het over of moet veel water drinken
ReagerenJohn (moderator)
7 juli 2018 om 16:53Als het van de alcohol is, zou veel drinken kunnen helpen… maar beter zou zijn om naar de dokter te gaan
ReagerenCatootje7 juli 2018 om 19:34Alcohol zorgt voor het vrijmaken van histamine, het vermindert je enzymcapaciteit, is een belasting voor je lever en zorgt voor verliezen aan voedingsstoffen, zoals magnesium, zink en vitamine B. Ook zorgt het, door de snelle suikers, voor schommelingen in je bloedsuikerspiegel. Dit alles bij elkaar kan zorgen voor flinke ontregelingen; zeker op de langere termijn. Beter dus een kopje thee.
Reageren