Mijn gezondheid is erg slecht. Ik ben nu al een aantal jaren ziek en mankeer van alles vanwege een niet goed functionerend immuunsysteem en nog meer dingen. Ik ben hierdoor ook wekelijks in het ziekenhuis.
Nu is het zo dat er bij mij thuis gerookt word. En dan bedoel ik ook zwaar gerookt word. De kamer staat vaak blauw en komt ook boven bij de slaapkamers. De hele dag zit ik in de rooklucht en word dus nu al jarenlang gedwongen mee te roken wat ook veel gehoest en geproest opleverd. Ik heb ook veel bronchitus en dat meeroken maakt dat ook niet makkelijker.
Ondanks mijn gezondheid willen mijn ouders niet stoppen met roken. Ik maak me grote zorgen over mijn en hun gezondheid. Ik ben vatbaar voor alles en weet dat meeroken schadelijk is en het laatste waar ik op zit te wachten is er nog iets bij krijgen zoals kanker of een longziekte. Wat kan ik nu nog doen om ze te laten inzien dat ze moeten stoppen? Want ik word super boos op het feit dat ze zo egoistisch zijn. Hoe kan een verslaving groter zijn dan liefde?