Zoeken Vraag het forum

Benauwd en pijn op de borst

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Bart

Hallo,

Ik ben een man van 48 jaar met normale BMI.

Ik ben al minstens 28 jaar een zware roker gecombinee met jarenlang dagelijks meerdere joints (verslaving), nooit echt last gehad van de typische rokershoest of kortademigheid buiten tien jaar geleden enkele weken wat benauwdheid, longfoto en blaastest waren toen prima buiten wat ontsteking van de luchtwegen. Recentelijk was ik soms wel benauwd als ik in bed kroop maar smorgens was alles weer ok.

Maar drie a vier weken geleden Corona gehad en tijdens de coron zelf minimale verkoudheidsklachten maar één week later benauwdheid, of ik niet genoeg kan doorademen, pijn in de borststreek en gewoon slecht voelen, ook door de zorgen en stress.

Ben ook sinds een week gestopt net roken en blowen buiten af en toe een nicorette zuigtablet, ik maak me ernstige zorgen over longkanker of COPD, dokter had een puffer voorgeschreven maar dat helpt niet echt en voor een longfoto is het nog bijna twee maanden wachten .

2 reacties
    Reageren
    Bart

Nog even toevoegen dat de huisarts denkt dat dit eerder de naweeën van de Corona infectie zijn en die wel even kunnen aansle, maar drie weken zonder verbetering?

Reageren
    Suus

De nasleep van Covid duurt bij sommige mensen jaren…..
    Zoek ipv op longkanker eens op long covid

Reageren
Reageer op: Benauwd en pijn op de borst
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.