Zoeken Vraag het forum

Rode vlekken in gezicht na bier

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Marije

Lijkt me heel normaal verschijnsel.

jolie

Als ik het aan voel komen (na 2 slokken of zo) ga ik naar de wc en houd ik mijn polsen onder de kraan. Dat helpt vaak. Ik zorg dat ik iets aan heb wat ook uit kan om af te koelen, zoals een vest of zo. Verder draag ik make-up zodat je het minder ziet. Erg lastig. Ook ik heb hooikoorts.

Reageren
    jay

Hoi
    Mijn vriendin heeft dit ook. ze krijgt na het drinken van alcohol rode vlekken wat warm voelt en soms jeukt. Heb jij ook dat je erg snel dronken wordt bijv. maar 1 of 2 glazen bier?
    Mijn vriendin namelijk wel zij heeft een alcohol allergie misschien heb jij dat ook. dit kan verder geen kwaad je kan gewoon drinken alleen je moet goed maat houden voor jezelf.

Reageren
    Niels

Ik heb het ook na de 2de da bier drinken. Heb echt geen idee hoes het kan maar is behoorlijk iritand!!!!!!

Reageren
    Maartje

@Niels, heb je het ook met alcoholvrij bier?

Reageren
    Barend

Hoi,

Ik herken het ook. Mijn hele familie heeft er last van, inderdaad de ene keer wel de andere keer niet. Het ligt ook niet aan dat ik niet goed tegen alcohol zelf kan of iets dergelijks. Ik word niet snel dronken en ja ik heb een aziatische achtergrond.
    Wat je misschien kunt proberen is gewoon naar de dokter gaan. Mijn nichtje heeft dit ook gedaan en heeft pillen mee gekregen en het werkt blijkbaar prima!

Reageren
    Anoniem

Wat voor pillen heeft zij dan gekregen? Antihistaminica?

Reageren
    Jeroen

Heeft met de lever te maken. Dit is een teken van overbelasting van de lever

Reageren
    Suus

Wat ik zo raar vind is dat het opeens is ontstaan. Ik ben 35 en heb het pas sinds een paar weken. Sinds enkele maanden slik ik medicatie tegen migraine, wellicht dat het daar mee te maken heeft. Niet drinken vind ik ook geen optie, maar ik vind het wel vervelend. Ook ik zou graag willen horen of het duidt op iets anders en of het dus kwaad kan?

Reageren
    mij

Ook ik krijg soms last van een knalrood hoofd en nek. Na veel keer heb ik gemerkt dat bij mij samengaat met knoflook (bv kruidenboter, cheese union chips of knoflook saus). Heb ik de dag ervoor geen knoflook op, dan ook geen rood hoofd.

Proost allemaal!

Reageren
    Guus

@Suus, lees de bijsluiter van je medicatie. Wij weten niet wat je slikt…

Groeten

Reageren
    Bart

Ik snap dat alcohol een vasodilaterende werking heeft, echter het zou zo moeten zijn dat als al het alcohol je lichaam heeft verlaten de roodheid verdwijt. Dit is echter niet het geval bij mij. Nu drie dagen later heb ik nog steeds een gloeiend gezicht. Hoe kan dit dan?

Reageren
    Anoniem

Allergie…

Reageren
Reageer op: Rode vlekken in gezicht na bier
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

3 min leestijd

Anticonceptie en hormonen: welke past bij jou?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.