- Alex15 juli 2018 om 09:31
Beste,
Ik ben iemand die zelden drinkt en altijd wel een lage tolerantie had voor alcohol. Gisteravond had ik beetje gedronken, maar het was net genoeg om toch over te geven daarna. Maar waarvan ik schrok een beetje is dat een ik een beetje bloed in mijn overgeefsel zag. Het was niet heel veel en het merendeel zag er uit als normaal overgeefsel, maar is dit iets om mij zorgen over te maken? Ik heb verder nergens last van, geen pijntjes of andere rare dingen. Ik ben trouwens 21 jaar en ik neem ook astmamedicatie in.
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
15 juli 2018 om 10:40Dat kan met braken wel eens gebeuren… er kan dan in de keel een klein bloedvaatje stuk gaan door de inspanning bij het braken
ReagerenCatootje15 juli 2018 om 20:48Bij astma speelt onder andere een histaminebelasting een rol. Histamine zit in bepaalde voedingsmiddelen. Alcohol zorgt voor het vrijmaken van histamine in je lichaam; misschien mede daardoor de lage intolerantie. Soms kan je wat bloed krijgen bij het braken; weet niet of dat met de alcohol te maken heeft.
ReagerenCatootje15 juli 2018 om 20:49Corticosteroïden zorgen overigens wel voor tekorten aan diverse vitaminen en mineralen en werken verhogend op het cortisol in je lichaam.
Reageren