Zoeken Vraag het forum

Slijm

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Mark
    • Hoi,

ik ben 17 en ik rook nu al een jaartje sigaretten. Een paar maanden geleden rookte ik rond de 7 sigaretten per dag. Sinds een maand ben ik geminderd met roken omdat ik wat vaker begon te hoesten en soms kwam er zelfs wat slijm uit. Momenteel rook ik tussen de 2 en de 4 sigaretten per dag. Maar de laatste dagen begin ik heel veel slijm op te hoesten. Soms duren die hoestbuien wel enkele minuten. Vandaag lag ik in mijn ben en ik bleef maar geel en bruin slijm ophoesten.

Hoe komt dit? Is dit door het minder te roken of is dit een teken dat er echt iets niet goed zit??

2 reacties
    Reageren
    Anoniem

Het hoesten komt waarschijnlijk doordat je bent gestopt met roken. Ik heb andere artikelen gelezen waarbij mensen hetzelfde probleem hadden na het stoppe. Met roken, dit komt doordat de tabaksindustrie verschillende stoffen in de tabak pleurt. Doordat je zo verslaafd bent aan die stoffen ga je hoesten waar je het er benauwd van krijgt. Als je er heel erg last van hebt kun je langs de huisarts voor een inhaler die je longen wat rustiger maakt. Het hoesten zal na een tijdje over gaan.

Misschien kan je zelf wat research doen op het internet.

Dingen die ik zeg hoeven niet persé waar te zijn. Ik schrijf dingen die ik zelf heb gelezen.

Reageren
    John (moderator)

Ik denk eerlijk gezegd niet dat het door het minderen van roken komt. Je zou een luchtweginfectie kunnen hebben. Ga even met de klachten naar de huisarts.

Reageren
Reageer op: Slijm
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.