Zoeken Vraag het forum

zwanger of niet

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo.
    Pas was ik steeds misselijk en dacht ik, ik ga een test doen negatief. Weer heletijd misselijk weer testen tot mijn schrik een licht roze streep. Ik ben direct naar mijn moeder gelopen (woon nog thuis ben 19 jaar) en zei heeft die dag nog meer verschillende testen gehaald allemaal negatief. Valse test dus volgens mijn moeder? Nu ben ik een poosje verder en ben ik afgevallen behalve mijn buik deze is een beetje hard en voelt opgeblazen.. wel misselijk moe soms veel eten soms weinig eten buikpijnen brandende tepels last van mijn darmem. Vandaag weer getest negatief.. en ik blijf volhouden dat er iets zit want een test die vals positief is komt haast nooit voor!
    Het is nu anderhalve maand geleden van die positieve test. Iemand tips wanneer of hoe ik het best nog een keer kan testen? Of moet ik me er gewoon bij neerleggen terwijl ik me anders voel en mijn buik harder aanvoelt en bolstaat (mijn vriend voelt het ook)

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Vals positieve testen komen vaker voor dan je denkt. Dat heeft vooral te maken met het tijdstip van testen en de manier van testen. Eerder testen dan 2,5 – 3 weken na de vermoedelijke conceptie heeft geen zin. Als je langer wacht dan 10 minuten met het aflezen van het testresultaat, is dat al niet meer geldig. Testen doe je in de regel ook met ochtendurine.
    Als je zwanger zou zijn zouden meerdere tests positief geweest moeten zijn. Het is dus zeer aannemelijk dat de eerste test vals positief was of niet helemaal goed gebruikt

Ik neem aan dat je gewoon je menstruaties hebt. Je gebruikt niet de pil en jullie hebben ook geen condooms gebruikt?

Reageren
    Anoniem

Ik slik de pil en deze slik ik al 2 maand door. Dus geen menstruatie gehad en de test was binnen een minuut licht positief.ook gebruiken wij geen condooms. Maar kwam er later achter dat mijn pil die tijd minder betrouwbaar was omdat ik buikgriep had.
    Ik vind het allemaal een beetje raar heletijd misselijk (ook 2 keer uit het niets overgegeven).
    Ik ben nog nooit zwanger geweest dus ik weet niet zo goed wat ik met deze klachten aan moet of ik nou wel of geen verdere maatregelen moet nemen omdat ik ook dexamfetamine slik voor mijn adhd en deze mag je bij een zwangerschap niet gebruiken. Ook 1 van de redenen dat het roze streepje mij zo bezig houd.
    Dankjewel voor je reactie!

Reageren
    John (moderator)

Ik denk dat een zwangerschap niet erg waarschijnlijk is.
    Je kunt maar een ding doen:
    Ga naar de huisarts en vraag de huisarts om een bloedtest. Dan weet je het 100% zeker.

Reageren
Reageer op: zwanger of niet
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.