Zoeken Vraag het forum

zwanger of niet?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hoii, ik heb een vraag vorige week vrijdag hb ik gwn de pil geslikt zaterdag kwam me vriend ik slik de pil altijd savonds we hadde voorspel want tis allemaal mijn eerste keer we hadde geen glijmiddel of condoom hij kwam er bij mij maar voor de helft in maar volgens mij was er wel voorvocht toen hij weer weg was toen hb ik de pil geslikt van een zaterdagavond zoals het hoort maar ik ben em gister vergeten maar ben nog nie ongesteld meestal als ik em 1 keer gelink vergeet word ik ongesteld maar nu niet ik maak me beetje zorgen weten jullie misschien een verklaring en of ik zwanger ben of niet? Groettjes

10 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Ik welke week van de strip zit je?

Reageren
    Anoniem

Ik heb echt geen idee ik let daar nooit op ik slik em altijd en dat is alles en als ik em 1 avond vergeet ben ik de volgende dag gelijk meestal ongesteld maar nu niet dus ik maak me beetje zorgen

Reageren
    John (moderator)

Hoezo Ik heb echt geen idee?? Je weet toch wel hoeveel pillen er nog in de strip zitten? Slik je de pil door?

Reageren
    Anoniem

Ik ben nu niet thuis als ik thuis ben kan ik kijken hoeveel pille ik nog in die strip heb zitte maar ik hb em vrijdag gwn geslikt en zaterdag avond ook en zaterdag is er beetje voorvocht gekome in me en gister zondag ben ik em vergeten en ik hb altijd als ikem zondag vergeet dan moet ik vandaag ongesteld zijn dat heb ik altijd al vergeet ik em 1 keer volgende dag gelijk ongesteld maar dat is nu niet zo dus drm heb ik eem vraag van zwanger of niet?

Reageren
    John (moderator)

[quote]ik hb altijd als ikem zondag vergeet dan moet ik vandaag ongesteld zijn dat heb ik altijd al vergeet ik em 1 keer volgende dag gelijk ongesteld [/quote] dat hoeft niet altijd zo te zijn hoor…. En zwanger kun je van zaterdag tot nu nog helemaal niet zijn. Dat je niet meteen ongesteld wordt als je een pil vergeet zegt helemaal niets over zwanger zijn.
    Slik je de pil door of heb je na iedere strip een stopweek?

Reageren
    Anoniem

Ik slik de pil niet door ik heb gwn altijd een stop week maar u zegt da ik waarscheinlijk niet zwanger bent ?

Reageren
    John (moderator)

Dat hangt af van in welke week je de pil vergeten bent.
    Als het de tweede week van de strip was is het verder geen probleem. Als het de derde op de eerste week was, is er wel een risico op zwangerschap.

Als het de eerste week van de strip was, kun je beter zo snel mogelijk de MAP gebruiken. Houdt er dan rekening mee, dat de pil de komende 7 dagen ook niet betrouwbaar is.

Was het de derde week van de strip, moet je gewoon zonder stopweek verder gaan met een nieuwe strip.

Zwanger kun je in 2 dagen tijd niet worden. Dat de bloeding die je had verwacht niet is gekomen zegt daar niets over. Maar dat wil niet zeggen dart er geen risico op zwangerschap is. Het duurt alleen langer dan 2 dagen na de seks voordat je zwanger bent.

Reageren
    Anoniem

Het is de tweede week van me strip zag ik net ik heb 1 week helemaal geslikt en deze week de tweede dus ben ik eentje van vergeten die van gister dus.

Reageren
    John (moderator)

Dan is het verder sowieso geen probleem.

Reageren
    Anoniem

Ik ben best wel opgelucht heel erg bedankt iedergeval voor de uitleg enzo groetjes Bedanktt!!!

Reageren
Reageer op: zwanger of niet?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.