- R16-0130 september 2015 om 12:18
Hallo,
Kan iemand mij hierbij helpen? Ik ben hier onbekend mee, en weet ook niet of dit de goede site is. Maar ik heb een vraag.
Op internet lees ik allerlei verhalen, maar nergens staat een uiteindelijke conclusie voor mij. Of in ieder geval voor mij niet duidelijk.
Is het HCG op een bepaald moment altijd testbaar met een thuistest?
Bijvoorbeeld bij 8 of 9 weken?16 reactiesReagerenJohn (moderator)
30 september 2015 om 13:24In principe wel. Maar er zijn mensen waarbij het HCG langere tijd te lag blijft voor de DHZ testen. In die gevallen worden er dan inderdaad bloedtesten gedaan
ReagerenAnoniem30 september 2015 om 13:39Hoe weet je dan dat je hcg te laag is?
Reageren
En in welke gevallen komt dit het vaakst voor?John (moderator)
30 september 2015 om 14:00Of het HCG te laag is weet je niet. Daar is dan de bloedtest voor als je denkt zwanger te kunnen zijn, je menstruatie uitblijft en er telkens negatieve DHZ testen zijn.
Reageren
Het komt voor, maar er zijn geen specifieke gevallen waarbij dit het vaakst voor komt.Anoniem30 september 2015 om 14:57Okè.
Reageren
Maar ook de mensen met een te lage hcg gehalte moeten op een gegeven moment een hoger hcg gehalte krijgen zodat het alsnog thuis positief te testen is toch?John (moderator)
30 september 2015 om 15:39Uiteindelijk wel een keer ja…
ReagerenAnoniem30 september 2015 om 18:59Zou dit dan 10 weken zowieso zichtbaar moeten zijn?
ReagerenJohn (moderator)
30 september 2015 om 22:26Het zou handiger zijn als uitlegt waarom je deze vragen stelt of wat er aan de hand is. Dan kan ik het antwoord wellicht in een keer geven
ReagerenAnoniem1 oktober 2015 om 21:20Ik ben al jaren aan de pil.. Testen blijven aldoor negatief maar mijn gevoel zegt dat het anders is.. Mijn buik lijkt langzaam te groeien.. Harde onderbuik.. Borsten versoberen naar mijn idee.. En ben nu al 2x in stopweek 1 dag ietsjes ingesteld.. Daarom mijn vraag.. En bloedtest durf ik niet dus ik hoop met thuis testen duidelijkheid te krijgen.. Wanneer in de zwangerschap zou ik dan sowieso positief moeten kunnen testen?
ReagerenJohn (moderator)
1 oktober 2015 om 21:33Ik denk dat je je vooral zelf een beetje gek zit te maken.
Reageren
Harde buiken krijg je tijdens een zwangerschap pas korte tijd voordat je gaat bevallen. Als je zwanger bent versoberen de borsten niet. Integendeel. je gebruikt de pil en hebt negatieve testen…. En je bent ongesteld in de stopweek. Weliswaar niet veel maar toch…..
Hoe lang denk je zelf dan al zwanger te kunnen zijn?
Als je vorige stopweek normaal is verlopen, kun je nu dus sowieso nog geen zwangerschapssymptomen hebben. Thuistesten kun je dan sowieso ook nu pas doen en niet eerder….
als je de pil goed gebruikt, is er dus geen enkele reden om aan te nemen dat je zwanger bent.
Als je het vertrouwt en er ongerust over bent en blijft ga dan naar de huisarts en laat een bloedtest doen. Dan weet je het in ieder geval helemaal zekerAnoniem2 oktober 2015 om 21:31Als.. Dan zou ik nu 8 tot 10 weken zijn.. Versoberen bedoelde ik niet.. Autocorrectie.. Borsten zijn pijnlijk en lijken groter te worden..
ReagerenJohn (moderator)
2 oktober 2015 om 21:44Ga naar je huisarts en laat een bloedtest doen. Dat weet je het 100% zeker en hoef je je er niet meer druk over te maken
ReagerenAnoniem2 oktober 2015 om 21:49Maar u denkt aan de hand van bovenstaand verhaal dat ik niet zwanger ben?
ReagerenJohn (moderator)
2 oktober 2015 om 21:54Nee, eigenlijk niet
ReagerenAnoniem2 oktober 2015 om 22:03Een bloedtest.. Hoe ziet dat eruit? Hoe doen ze dat?
Reageren