- Pomi20 mei 2015 om 20:40
Dag.
Ik zit met een best wel brandende vraag. Ik ben 19 en heb sinds een jaar een vriend, we zijn seksueel actief en ik slik mijn pil iedere avond (behalve in de stopweek) tussen 11 en 12 uur. Daar zit af en toe een verschil van ongeveer een uurtje in.
Afijn, mijn onderbuik, dus echt van venusheuvel tot navel, is de afgelopen 3/4 weken best wat opgezet. Ik merk dit omdat ik zelf een redelijk platte buik heb. Echter ben ik geen grammetje aangekomen en eet ik ook niet anders dan normaal, dus het is geen vet. Het voelt niet knoeihard, maar wel iets harder dan bijvoorbeeld mijn bovenbuik.
Nu wil ik morgen toch voor de zekerheid een zwangerschapstest doen maar mijn vraag is dus: vanaf ongeveer hoeveel weken kan je buik gaan groeien áls je zwanger bent? Is dat dan sowieso lang genoeg om al een “positief” aan te geven op de test?
Ik moet namelijk volgende week vrijdag ongesteld worden, maar ik wil eigenlijk niet meer zolang wachten omdat ik toch zeker al 3/4 weken een opgezette onderbuik heb.
Ik ben trouwens iedere maand netjes ongesteld geworden, maar het zou kunnen. Mijn moeder was de eerste paar maanden ook gewoon ongesteld toen ze in verwachting van mij en mijn broer was. Natuurlijk snap ik dat jullie hier geen zekerheid over kunnen geven, bij iedereen is het anders.
Maar het lijkt me wel dat als mijn buik dus dikker zóu zijn door evt een zwangerschap, dat ik dan al ver genoeg zou zijn om een + te krijgen op de test toch?Ik heb verder totaal geen klachten, gisteren wel een spotbloeding gehad maar daar is ook alles mee gezegd. Dit heb ik trouwens vrijwel nooit, heb het een paar maanden geleden ook een x gehad. En een paar maanden geleden ook ineens eetbuien, verder niets raars.
Alvast bedankt.
1 reactieReagerenJohn (moderator)
20 mei 2015 om 22:11Erg waarschijnlijk is het niet dat je zwanger bent, tenzij je pillen bent vergeten te nemen. In 3-4 van een zwangerschap gaat je buik echt nog niet groeien. Een test kun je doen 2-3 weken na de seks waar je dan zwanger van geraakt zou zijn. Maar aangezien je nog een menstruatie hebt gehad goed 3 weken geleden is dat allemaal toch zeer onwaarschijnlijk.
Reageren