- Anoniem4 april 2014 om 10:21
Hallo,
Ruim 2 weken geleden heb ik seks gehad met een jongen en is hij is in mij klaar gekomen. Ik wist dit niet en 2 dagen geleden vertelde hij mij dat. In de 2 weken dat ik het niet wist ben ik bijna elke dag ziekig geweest (buikpijn en misselijk). Toen hij het veft3lde schrok ik dus wel even. Ik ben gaam googelen en ben tot de conclusie gekomen dat ik niet zwanger kan zijn om dat ik absoluut niet vruchtbaar geweest kan zijn. Maar omdat ik best wel wat symptonen heb, die naar mijn idee waarschijnlijk door mijn darmen komen (ik ben op wereldreis..) vraag ik me af of het niet beter is om te testen.
Een bijkomend iets is dat hij zegt dat hij zulk sterk zaad heeft dat de dokter hem heeft aangeraden om zich te laten steriliseren, ik weet niet in hoeverre dit waar is. Ik denk dat zolang ik zeker weet dat ik niet vruchtbaar was er geen kans op zwangerschap is?
En als ik dan wil testen, wanneer? Ik las eerste dag van de volgende menstruatie, maar aangezien er bij mij 6 weken tussen zit duurt dit dus nog 4 weken?
Alvast bedankt!
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
4 april 2014 om 11:40Volgens mij heb je seks gehad met een fantast!
Een vrouw voelt doorgaans als er een ejaculatie plaats vindt.
De klachten in de eerste 2 weken zijn beslist geen zwangerschapsverschijnselen.Waarom zou iemand met sterk zaad zich moeten laten steriliseren?? wat een onzin !!
[quote]dat ik niet zwanger kan zijn om dat ik absoluut niet vruchtbaar geweest kan zijn[/quote]als je dit zo zeker weet, waar maak je dan druk om?
Reageren
Hoe oud ben je? Was dit je eerste keer?Anoniem4 april 2014 om 12:12Omdat ik ontzettend dronken was.. Ik ben bijna 20 en dit was niet mijn eerste keer nee.
Omdat de jongen in kwestie al meerdere keren ongepland kinderen heeft gekregen (ondanks gebruik van pil of morning after pil)
In ieder geval bedankt voor het zeggen dat mijn klachten geen zwangerschapsverschijnselen kunnen zijn. Nou, omdat ik niet 100% zeker weet of je niet zwanger kan worden buiten je vruchtbare periode. Bovendien heb ik een reactie van uzelf gelezen dat je dit inderdaad niet volledig uit kunt sluiten..
Ik merk trouwens dat ik je reactie erg vervelend vind, ik denk mamelijk dat het best begrijpelijk is dat je je druk maakt als iemand zonder voorbehoedsmiddelen in je is klaar gekomen en je absoluut niet zwanger wil worden.
Ik hoop dat iemand mij op een iets vriendelijkere manier antwoord kan geven.
ReagerenJohn (moderator)
4 april 2014 om 12:45Mijn reactie was zeker niet onvriendelijk bedoeld. Vervelend als dat wel zo is overgekomen.
Het is inderdaad zo dat je niet 100% zeker kunt zijn als je geen geregelde menstruatie hebt. Je weet dan immers niet wanneer je een eisprong hebt. Als je een cyclus hebt van 6 weken is de kans wel erg klein in ieder geval maar helaas ook niet uitgesloten.
Alleen de verhalen van de jongen wil ik toch in het het rijk der fabelen verwijzen. Hij schijnt het nogal leuk te vinden om jou de stuipen op het lijf te jagen met zijn verhalen. Zijn verhaal en beweringen rammelen toch aan alle kanten.
Je zou over een week een zelftest kunnen doen. Na 3 welen zou er voldoende HCG aanwezig moeten zijn bij een eventuele zwangerschap. Het beste zou natuurlijk een bloedtest zijn.
Reageren