- Anoniem3 maart 2014 om 09:41
Midden februari heb ik onveilige seks gehad zonder condoom maar wel met de pil(de yaz 24+4 pil). Nu zitten we begin maart en ik zou men maandstonden moeten krijgen maar ben al 2 dagen over tijd. Zou het kunnen dat mijn maandstonden uitblijven omdat ik nu met zoveel stress zit omdat ik denk dat ik zwanger ben? Ik heb echt heel veel schrik en stress want ik en men vriend zijn echt nog jong en willen nog geen kind. Ik durf er ook met niemand over te praten, laat staan men ouders want die zullen waarschijnlijk boos op me zijn. Ik heb er echt moeite mee en weet echt niet meer wat ik moet doen? Kan iemand me raad geven?
5 reactiesReagerenJohn (moderator)
3 maart 2014 om 09:57[quote]Nu zitten we begin maart en ik zou men maandstonden moeten krijgen maar ben al 2 dagen over tijd. Zou het kunnen dat mijn maandstonden uitblijven omdat ik nu met zoveel stress zit omdat ik denk dat ik zwanger ben?[/quote] Je doorbraakbloeding kan best wel eens iets later zijn. Dat is op zich helemaal niet zo vreemd. En ja, de stress kan dat ook nog eens wat vertragen. Je gebruikt de pil en als je die regelmatig en op tijd hebt genomen zonder er een te vergeten is de kans dat je zwanger bent toch wel heel erg klein.
ReagerenAnoniem3 maart 2014 om 12:10ja ik neem de pil elke ochtend!
ReagerenJohn (moderator)
3 maart 2014 om 18:02Dan is een zwangerschap niet voor de hand liggend. Gewoon nog even afwachten of je menstruatie binnenkort toch nog komt.
ReagerenAnoniem4 maart 2014 om 07:33en als ik ze toch niet krijg, waaraan zou het dan liggen? zou ik dan toch zwanger kunnen zijn? Maar van 1 keer onveilig vrijen maar met de pil kan toch niet zo’n kwaad? Ik bedoel er zijn zoveel mensen die het al jaren zo doen en niet zwanger zijn dus? Maar wat ik wel zelf vind is dat men buik harder is geworden, ik weet niet of dat er iets mee te maken heeft of dat ik mezelf nu inbeeld maar voor mij lijkt het zo. Het voelt gewoon anders dab normaal. Maar voor de rest heb ik echt geen klachten tot nu toe?
ReagerenJohn (moderator)
4 maart 2014 om 10:20De pil is en betrouwbaar anticonceptiemiddel. Een zwangerschap is niet voor de hand liggend. Het kan best een keer gebeuren dat je onttrekkingsbloeding later komt of zelfs een keer uitblijft. De spanningen die je nu hebt maken het niet beter. Gewoon even rustig afwachten.
Reageren