- Anoniem30 januari 2014 om 22:29
Op 17 januari werd ik ongesteld volgens mijn normale cyclus, na een aantal dagen ongesteld te zijn heb ik na dat de menstruatie voorbij was op 25 januari sex gehad.
Dit ging mis want het condoom scheurde, dus besloot ik een map in te nemen, deze heb ik binnen 5 uur tijd genomen.
Nu vandaag 30 januari merkte ik dat ik gebloed heb (helder bloed), dit leek op een menstruatie maar dat leek me zo onwerkelijk omdat ik nog geen 2 weken terug ongesteld was.
Heb de bijsluiter gelezen van de map maar werd hier niet wijzer van. Is dit gewoon een tussentijdse bloeding of een echte menstruatie?alvast bedankt voor een reactie!
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
30 januari 2014 om 22:35Het is een bloeding die door het gebruik van de MAP veroorzaakt kan worden.
ReagerenAnoniem31 januari 2014 om 10:42Maar kan het dan zijn dat de MAP niet gewerkt heeft? Of dat in nu zwanger ben?
Kan ik dan over een aantal weken nog een menstruatie verwachten?
ReagerenJohn (moderator)
31 januari 2014 om 10:58De kans op een zwangerschap was zonder de map ook al redelijk klein omdat je niet in de vruchtbare dagen zat. Als de MAP op tijd wordt ingenomen, is deze redelijk betrouwbaar. Dus de kans op zwangerschap is daarmee dan toch wel heel erg klein.
Reageren
Door de MAP wordt je hormoonstelsel ontregeld. Dat kan een bloeding tot gevolg hebben. Gewoon even de volgende menstruatie afwachten.