- Nina28 maart 2013 om 09:54
Hallo,
Ik vroeg mij even af hoe betrouwbaar zwangerschapstesten zijn. Ik heb er de laatste weken een aantal gedaan en zou nu 15 weken moeten zijn. Ze geven steeds niet zwanger aan. Dan is er dus echt geen mogelijkheid dat ik zwanger ben?11 reactiesReagerenLola28 maart 2013 om 11:59Als je er drie hebt gedaan die negatief geven, zou je er van uit mogen gaan dat je niet zwanger bent. Ben je niet meer ongesteld dan?!
Lola
ReagerenNina28 maart 2013 om 13:27Ben wel ongesteld geweest,maar het was iets minder dan normaal.
Reageren
Het zal dan wel niks zijn.Nina28 maart 2013 om 13:43Bovendien slik ik ook de pil. Maar ben wat dikker geworden met name bij mn buik en huipen en borsten ook iets.Maar bij mn buik voelt het als een soort vetrol,als het een zwangerschapsbuik is,dan is die strakker toch en kan je niet een hoop vel vasthouden?
ReagerenFee28 maart 2013 om 14:13Je slikt de pil, je bent ongesteld en de testen zijn negatief. Je bent dus niet ongesteld.
Reageren
GroetjesNina28 maart 2013 om 14:19Haha niet zwanger neem ik aan?
ReagerenFee28 maart 2013 om 14:24Ja, inderdaad… Ik bedoelde niet zwanger.
Reageren
GroetjesThotje28 maart 2013 om 14:39En mocht er iemand zijn die negatief test en wel kans heeft op zwangerschap; ga dan naar je huisarts als je deze 3 waarnemingen doet:
Als je niet menstrueert (meer dan 5 dagen over tijd)
Geen anticonceptie gebruikt
Vaker dan 3 maal negatief test. (probeer het op verschillende dagen)Er is ook een bloedtest om het menselijke choriogonotrofe hormoon (HCG, ”Zwangerschapshormoon”) te meten.
Maar ik ben bang dat het er voor de topicstarter deze keer niet in zit.
Groetjes,
Reageren
ThobiasNina28 maart 2013 om 14:43Nou ik gebruik dus anticonceptie en heb gemenstrueerd. snap alleen het idee van 3x negatieve test niet. Dan zou het toch niks zijn en hoef ik niet langs de dokter?
Maar zou alleen maar blij zijn als het geen zwangerschap is,want zit er echt niet op te wachten
ReagerenNina28 maart 2013 om 14:57Maar als ik jou goed begrijp Thobias,dan ben ik dus zeker weten niet zwanger?
ReagerenMaja28 maart 2013 om 15:06Jij bent echt niet zwanger hoor!
ReagerenThotje28 maart 2013 om 15:09Nee, dat 3 keer negatief testen dat kan gebeuren bij zwangeren, maar dan is de hoeveelheid hormoon in je urine niet hoog genoeg.. Daarbij is een bloedtest een stuk beter, want die meet veel kleinere hoeveelheden. Dus als je voor jezelf eigenlijk zeker weet dat je zwanger bent, de 3 bovenstaande dingen hebt, en dus negatief test.. dan ga je naar de dokter.
Ik zal het zo zeggen; Op basis van je verhaal (ik kan natuurlijk vanaf achter de pc geen lichamelijk oid doen) zou ik erg verbaasd zijn als je wel zwanger zou zijn.. Ga er dus maar van uit van niet, want het is hoogst onwaarschijnlijk.
Groetjes,
Reageren
Thobias