Zoeken Vraag het forum

Zwangerschapstest

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Nina

Hallo,
    Ik vroeg mij even af hoe betrouwbaar zwangerschapstesten zijn. Ik heb er de laatste weken een aantal gedaan en zou nu 15 weken moeten zijn. Ze geven steeds niet zwanger aan. Dan is er dus echt geen mogelijkheid dat ik zwanger ben?

11 reacties
    Reageren
    Lola

Als je er drie hebt gedaan die negatief geven, zou je er van uit mogen gaan dat je niet zwanger bent. Ben je niet meer ongesteld dan?!

Lola

Reageren
    Nina

Ben wel ongesteld geweest,maar het was iets minder dan normaal.
    Het zal dan wel niks zijn.

Reageren
    Nina

Bovendien slik ik ook de pil. Maar ben wat dikker geworden met name bij mn buik en huipen en borsten ook iets.Maar bij mn buik voelt het als een soort vetrol,als het een zwangerschapsbuik is,dan is die strakker toch en kan je niet een hoop vel vasthouden?

Reageren
    Fee

Je slikt de pil, je bent ongesteld en de testen zijn negatief. Je bent dus niet ongesteld.
    Groetjes

Reageren
    Nina

Haha niet zwanger neem ik aan?

Reageren
    Fee

Ja, inderdaad… Ik bedoelde niet zwanger.
    Groetjes

Reageren
    Thotje

En mocht er iemand zijn die negatief test en wel kans heeft op zwangerschap; ga dan naar je huisarts als je deze 3 waarnemingen doet:
    Als je niet menstrueert (meer dan 5 dagen over tijd)
    Geen anticonceptie gebruikt
    Vaker dan 3 maal negatief test. (probeer het op verschillende dagen)

Er is ook een bloedtest om het menselijke choriogonotrofe hormoon (HCG, ”Zwangerschapshormoon”) te meten.

Maar ik ben bang dat het er voor de topicstarter deze keer niet in zit.

Groetjes,
    Thobias

Reageren
    Nina

Nou ik gebruik dus anticonceptie en heb gemenstrueerd. snap alleen het idee van 3x negatieve test niet. Dan zou het toch niks zijn en hoef ik niet langs de dokter?

Maar zou alleen maar blij zijn als het geen zwangerschap is,want zit er echt niet op te wachten

Reageren
    Nina

Maar als ik jou goed begrijp Thobias,dan ben ik dus zeker weten niet zwanger?

Reageren
    Maja

Jij bent echt niet zwanger hoor!

Reageren
    Thotje

Nee, dat 3 keer negatief testen dat kan gebeuren bij zwangeren, maar dan is de hoeveelheid hormoon in je urine niet hoog genoeg.. Daarbij is een bloedtest een stuk beter, want die meet veel kleinere hoeveelheden. Dus als je voor jezelf eigenlijk zeker weet dat je zwanger bent, de 3 bovenstaande dingen hebt, en dus negatief test.. dan ga je naar de dokter.

Ik zal het zo zeggen; Op basis van je verhaal (ik kan natuurlijk vanaf achter de pc geen lichamelijk oid doen) zou ik erg verbaasd zijn als je wel zwanger zou zijn.. Ga er dus maar van uit van niet, want het is hoogst onwaarschijnlijk.

Groetjes,
    Thobias

Reageren
Reageer op: Zwangerschapstest
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.