- Kira17 maart 2013 om 19:21
Hallo ik ben 19 jaar oud en ik en mijn vriend hebben doorgeneukt ik ben alleen een beetje bang dat ik nu zwanger ben wat ik heb sinds die ene dag wel een rare gevoel. Ik had ook witte afscheiding in mijn onderbroek maar we hadden allebei onderbroeken aan hoe zit dat nou? Ben ik zwanger?? Ik hoop van niet 🙁
2 reactiesReagerenEmma17 maart 2013 om 20:19Hai, ik neem aan dat je ‘drooggeneukt’ ipv ‘doorgeneukt’ bedoelt. Geloof me, zaadcellen “zwemmen” echt niet zomaar even dwars door twee onderbroeken heen jouw vagina in. Maar aangezien jullie niet van elkaar kunnen afblijven, adviseer ik je om aan de pil te gaan of op z’n minst condooms in huis te halen.
Groet, Emma
ReagerenQuote17 maart 2013 om 20:24Een van de vaste onderwerpen van de gangbare seksuele voorlichting is het waarschuwen tegen ‘terugtrekken’ als methode om bevruchting te voorkomen. Het argument daarbij is dat zich in het voorvocht van de man levende zaadcellen bevinden. Als je echter op zoek gaat naar wetenschappelijk onderzoek waaruit dat zou blijken, vind je weinig tot niets.
Het enige onderzoek dat er wel naar bestaat wijst juist vooral op het tegenovergestelde. Er zijn in voorvocht in ieder geval niet voldoende zaadcellen aanwezig om tot bevruchting te leiden.
We hebben voor de zekerheid nog even rondgevraagd:Lees verder/Bron:
Reageren
http://www.nvsh.nl/opinie/voorlichtingVoorvocht.htm