- somebody13 december 2012 om 14:43
Hey lieve allemaal!
Ik had even wat vragen eigenlijk. Allereerst ben ik echt als de dood om zwanger te worden.. Ik las pas verhalen van vrouwen die de zwangerschap totaal niet gemerkt hebben totaan de bevalling, dat soort dingen maken me doodsbang! Ik ben nu ongeveer 1,5 week aan de pil, ik ben op de 2e dag van mijn menstruatie begonnen. Mijn menstruatie heeft toen 4 dagen geduurd, en daarna was het in 1x klaar. Heel vreemd?Ik heb nu last van een beetje bruine afscheiding sinds een paar dagen. Eerst dacht ik dat het doorbraakbloedingen waren, maar dat lijkt me vreemd. Toen dacht ik innestelingsbloedingen, maar ik ben dus 1,5 week geleden gewoon netjes ongesteld geworden en ben maagd dus dat is vrij onmogelijk (wel gevingerd maar goed uitgekeken volgens mij). Wat kan dit zijn en heeft dit met de pil te maken?
Dan nog 1 vraag. Stel dat je last hebt van doorbraakbloedingen, dan is je pil dus niet zwaar genoeg? Beschermt de pil dan alsnog tegen zwangerschap zoals het zou horen, of kan je hem dan niet vertrouwen omdat die een soort te licht is? Ik ben bang voor de eerste keer omdat ik bang ben dat de pil te licht is, zijn werk niet doet enzo.. Help?
Misschien heel raar.. maar ik had net een borrelende buik en heb rugpijn onder in mn rug.. Ook een soort menstruatiekrampgevoel.. ben ik zwanger? Heb nog nooit sex gehad maar ik ben zo vreselijk bang dat ik zwanger ben! Mn ouders vermoorden me ongeveer denk ik.. Ik sta echt doodsangsten uit op dit moment, terwijl iedereen zegt dat het niet kan zonder seks gehad te hebben. Kan het bijvoorbeeld door de pil komen?
2 reactiesReagerenKarin29 december 2012 om 23:47Lieve Somebody, laat je alsjeblieft niet gekmaken door al die verhalen op tv en internet over wonderbaarlijke zwangerschappen. Om zwanger te worden moet er zaad van een man (uit sperma of voorvocht) bij een eitje van een vroue komen. De beste manier is het hebben van onveilige seks rond de vruchtbare dagen van een vrouw. Van seks met jezelf, seks met een andere vrouw, seks met condoom en pil juist gebruikt WORD JE NIET ZWANGER. Als je ongestelfd wordt, ben je doorgaans niet zwanger en als je de pil precies slikt als er in de bijsluiter staat, ben je niet vruchtbaar: er komt dan simpelweg geen eitje om te bevruchten. Als je de pil vergeet of er gaat iets anders mis (diarree, spugen, medicijnen) dan kan er wel een eitje rijpen en vrijkomen en als er dan sperma inde vagina komt, ja dan kan je zwanger worden. Dat was les 1 biologie, hoop dat je er wat aan hebt.
ReagerenKarin29 december 2012 om 23:51En ga met de vragen over de doorbraakbloedingen naar je huisarts, bel de assistente en overleg. Hij/zij kan je eventueel een andere pil voorschrijven of je geruststellen. Sorry voor de typfouten in mijn vorige bericht, hoop dat de informatie duidelijk is.
Reageren