Zoeken Vraag het forum

Op gang komen van de cyclus na pilgebruik

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Milley

Beste allen,

– Ik ben eind februari 2012 gestopt met mijn pil na ongeveer 10 jaar gebruik. Ik ben nog ongesteld geweest van 23 tem 26 februari. De dag erna ben ik niet meer met een nieuwe strip begonnen.
    – Sindsdien ben ik tweemaal ongesteld geweest, telkens zo goed als exact op de verwachte dagen (alsof ik nog mijn pil slikte). De eerste keer was de eerste dag van mijn menstruatie op 22/03/12, de tweede keer op 19/04/12.
    – Mijn menstruatie was deze 2 laatste keren minder dan normaal. Telkens één dag hevig, daarna bijna niets meer.
    – Tijdens en voor mijn pilgebruik had ik steeds meer dan één dag een bloeding. Voordat ik met de pil begon was mijn cyclus ook altijd regelmatig, 28 dagen.

Kan ik hieruit concluderen dan mijn cyclus alweer normaal op gang gekomen is?
    Aangezien ik ook ongesteld geweest ben (wel minder dan normaal) ben ik er dan ook zeker van dat ik een eisprong gehad heb?

Bedankt!

2 reacties
    Reageren
    Simone

Als je na het stoppen van de pil en na de ontrekkingsbloeding een gewone natuurlijke menstruatie krijgt heb je een eisprong gehad.

Wel kan het zo zijn dat de eerste 2 maanden je cyclus redelijk regelmatig is en de cyclus daarna weer ineens bijv.5 dagen langer is of 2 dagen korter. Ik denk dat als je echt c.a. 5 maanden rond dezelfde tijd je menstruatie krijgt met misschien 1 dag verschil je kan spreken van een regelmatige menstruatie.

Al vind ik 1 dag menstrueren een daarna (bijna) niets meer wel erg weinig.. Sommigen vrouwen die zwanger zijn verliezen nog steeds bloed op hun verwachte menstruatie dagen, wel in veel mindere maten.

Misschien heb je hier iets aan.
    Succes ermee

Reageren
    Milley

Bedankt!
    Zwanger ben ik niet. Mijn vriend woont in het buitenland. Het is nu ruim een maand geleden dat we voor de laatste keer sex hadden, heb onlangs getest en de uitslag was negatief.

Hoe weet je het verschil tussen een ontrekkingsbloeding en een natuurlijke menstruatie? Een ontrekkingsbloeding is korter en minder hevig. Maar hoe kan ik zeker zijn dat die 2 keer dat ik menstrueerde nadat ik gestopt ben met de pil een natuurlijke bloeding was? Ik bedoel, deze waren dan wel minder hevig en korter dan ik gewoon ben … maar ik had wel hevige krampen, heviger dan wanneer ik aan de pil was. Kunnen dit nog altijd ontrekkingsbloedingen geweest zijn ?? En als dit zo was, wil dat dan zeggen dat ik nog aan het ontpillen ben?

Reageren
Reageer op: Op gang komen van de cyclus na pilgebruik
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.