- melissa1827 november 2011 om 21:34
Ik heb sinds een aantal maanden een vriend en we zijn sinds een maand of 1,5 seksueel actief. We doen het natuurlijk veilig en er is tot nu toe nog nooit een condoom geknapt. Toch ben ik overtijd. Of ik heb het idee dat ik overtijd ben. Dat is erg moeilijk te zeggen aangezien ik altijd al onregelmatig ben geweest. De ene keer zitten er 25 dagen tussen en de andere keer 35 en soms sla ik gewoon een hele maand over. Ik heb twee zwangerschapstests gedaan en beide waren negatief. Tussen de tests zat ongeveer een week. Nog voordat ik ergens ongesteld had moeten worden, begon ik al te stressen over een eventuele zwangerschap. Dit is waarschijnlijk geweest omdat mijn huidige vriend mijn eerste was. Ik heb gelezen dat de tests negatief zouden kunnen zijn geweest omdat ik te vroeg heb getest. De tests waren erg gevoelig en zouden, volgens de bijsluiter, op de dag van dat de menstruatie zou moeten beginnen betrouwbaar zijn. De laatste test is nu een week geleden en ik vraag me af of ik anders misschien nog een paar tests zou moeten doen? Ook al waren de tests negatief, ik wil maar niet geloven dat ik niet zwanger ben puur en alleen omdat het uitblijft. Ik ben enorm aan het stressen dus ik weet dat dit waarschijnlijk een reden is dat het maar niet wil komen.
Ik heb de laatste twee, drie dagen erg veel lasts gehad van kramp en heb het idee alsof het eraan zit te komen, maar het komt maar niet. Zou het zonde zijn om nog een aantal tests te halen (ik heb het al niet breed) of moet ik gewoon geloven dat de tests echt negatief zijn?
Verder wil ik ontzettend graag met de pil beginnen, maar de dokter heeft me het advies gegeven te beginnen op de eerste dag van mijn menstruatie. Zou het heel erg zijn om nu gewoon te beginnen, want het kan zomaar zijn dat ik door de stress gewoon een maand oversla en dan zou ik nog een aantal weken moeten wachten voordat ik kan beginnen.. De voornaamste reden dat ik aan de pil wil is omdat ik me dan veiliger voel tijdens de seks, maar ook omdat ik regelmatig wil worden.
1 reactieReagerenbrenda A7 november 2011 om 21:39als je het altijd veilig doet is kans op zwangerschap wel heel erg klein.
Reageren
Stress kan zorgen dat je laat bent.
je bent heel onregelmatig ongesteld en dan is het lastig testen, ik zou maar gewoon de menstruatie afwachten.
beginnen met de pil heeft nu geen zin, doe wat de dokter heeft verteld en wat ook in de bijsluiter van de pil staat.
groetjes, Brenda