Zoeken Vraag het forum

kan ik zwanger zijn?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • sssarahhh

ik heb een enorm grote vraag
    ik heb op zaterdag seks gehad met mijn vriend en ik was die dag ongesteld geworden nu is het probleem ik weet dat ik heeeeeel dom ben we hebben geen condoom gebruikt en ik was op vrijdag op nieuw begonnen met de pil slikken.. waarom ik gestopt was geen id dus na 2 maanden weer begonnen maar we hebben geen condoom gebruikt en ik slikte de pil niet maar ik was wel ongesteld dat was de eerste dag en mijn vriend zecht dat ik niet zo paranoia moet zijn want hij was niet klaar gekomen maar ik ben echt echt bang dat ik dadelijk zwanger ben…..
    kan ik raad krijgen!

2 reacties
    Reageren
    Ln’tje

Op het moment dat je je maandstonden hebt, kun je onmogelijk zwanger raken. Je kan enkel zwanger raken als een spermacel een eicel bevrucht, dus moet er natuurlijk wel een eicel in de buurt zijn he. Normaal heb je ongeveer 14 dagen vóór het begin van je regels je eisprong (dat kan echter schommelen tussen 12 à 16 dagen ervoor). Een eicel blijft tussen de 6 à 12u leven, dus je hebt het meeste kans om zwanger te raken door seks te hebben een paar dagen voor de eisprong. Sperma blijft nl. 48 tot 72u in leven, maar heeft wel 8u nodig om aan de eicel te geraken. Hopelijk brengt deze uitleg wat meer duidelijkheid, en weet je nu dat je je dus geen zorgen hoeft te maken.

Reageren
    sarah

dat lucht eigenlijk wel heel veel op, pff hoef ik ook niet meer zoveel te stressen. ja dankjewel voor de info en ik zal voortaan wel iets beter uitkijken en gewoon veilig vrijen

Reageren
Reageer op: kan ik zwanger zijn?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.