- sssarahhh10 maart 2011 om 03:15
ik heb een enorm grote vraag
ik heb op zaterdag seks gehad met mijn vriend en ik was die dag ongesteld geworden nu is het probleem ik weet dat ik heeeeeel dom ben we hebben geen condoom gebruikt en ik was op vrijdag op nieuw begonnen met de pil slikken.. waarom ik gestopt was geen id dus na 2 maanden weer begonnen maar we hebben geen condoom gebruikt en ik slikte de pil niet maar ik was wel ongesteld dat was de eerste dag en mijn vriend zecht dat ik niet zo paranoia moet zijn want hij was niet klaar gekomen maar ik ben echt echt bang dat ik dadelijk zwanger ben…..
kan ik raad krijgen!2 reactiesReagerenLn’tje10 maart 2011 om 08:15Op het moment dat je je maandstonden hebt, kun je onmogelijk zwanger raken. Je kan enkel zwanger raken als een spermacel een eicel bevrucht, dus moet er natuurlijk wel een eicel in de buurt zijn he. Normaal heb je ongeveer 14 dagen vóór het begin van je regels je eisprong (dat kan echter schommelen tussen 12 à 16 dagen ervoor). Een eicel blijft tussen de 6 à 12u leven, dus je hebt het meeste kans om zwanger te raken door seks te hebben een paar dagen voor de eisprong. Sperma blijft nl. 48 tot 72u in leven, maar heeft wel 8u nodig om aan de eicel te geraken. Hopelijk brengt deze uitleg wat meer duidelijkheid, en weet je nu dat je je dus geen zorgen hoeft te maken.
Reagerensarah10 maart 2011 om 16:53dat lucht eigenlijk wel heel veel op, pff hoef ik ook niet meer zoveel te stressen. ja dankjewel voor de info en ik zal voortaan wel iets beter uitkijken en gewoon veilig vrijen
Reageren