Zoeken Vraag het forum

bang voor een miskraam

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Hanne

ik weet dat het schrijven de kans op een miskraam niet kan verminderen, maar misschien hebben jullie tips voor mij?

Ik heb met 8 weken een miskraam gehad, nu ben ik opnieuw zwanger 5 weekjes? maar ik ben tegelijkertijd ook erg onzeker. mijn vorige zwangerschap was ik nonstop misselijk. Nu maar heel soms, verder af en toe buikkramp maar verder heb ik geen klachten. vorige keer kwam het niet vanzelf af, dus ik ben bang dat ik de miskraam nu ook mis?

Hoe kan ik mezelf geruststellen tot de echo over 2,5 week?

3 reacties
    Reageren
    Geen professional

hoi,

ik ben geen verloskundige (helaas) maar ik studeer wel verpleegkunde..

het klinkt heel stom en makkelijker gezegd dan gedaan maar probeer je niet te druk te maken! Je kunt er (helaas) niks aan veranderen & stress verhoogd de bloeddruk, iets wat de gehele zwangerschap gevaarlijk is..

probeer dingen te doen waar je rustig van wordt, lekker met een theetje op de bank bijvoorbeeld. Ga niet naar de sauna, extreme hitte kan een miskraam vergroten.. Probeer ook niet te roken, niet te drinken en het liefst geen medicatie te slikken..

het zijn een beetje basic dingen die je vast zelf ook al weet maar hopelijk vind je jouw rust snel terug!!

P.s. Je kan het!??

Reageren
    hanne

wat fijn dat je reageert! ik probeer er veel met mijn vriend over te praten zodat ik het los kan laten.

leef heel gezond? dus dat kan ik mezelf niet kwalijk nemen al zou t fout gaan.

Reageren
    Me again